Den bästa av familjer

Jag har två systrar, och det råkar faktiskt vara så att dessa systrar är de bästa systrar man kan ha. Jag hade som ni förstår väldig tur när jag skaffade dem. Eller skaffade och skaffade, jag kom ut och sen var det dessa systrar jag fick. Så man kan väl säga att jag hade tur när jag fick dem.
Ett bonus är att de har en massa barn, som också de råkar vara de bästa barnen som finns. Mycket praktiskt tycker jag. Det äldsta barnet fyllde nio år igår, han fick nya jeans och tv-spel. Han spelar fotboll och har en tjej. För några veckor sedan skaffade han sig en till tjej, så där som man gör, men det tyckte inte den första orginal-tjejen var någon bra idé så hon pratade allvar med den nya tjejen och nu har han bara en tjej igen, den första orginal-tjejen. Cool nioåring tycker jag!
Den minsta är ungefär en halvmeter hög och gillar Barbapapa ( men vem gör inte det?) Hon brukar sysselsätta sig med att skälla på folk, mest min far och familjens hund. "fy ackel, inte äta nö!!"
Där emellan finns tre till barn i olika utformning och storlek, men alla är precis lika bra och roliga. Jag är en helt opartiskt och överförtjust moster.
Om tio minuter kommer syster mittemellan och hämtar mig och sen ska jag sitta i solen på deras tomt och njuta av min braiga familj!

Kommentarer:
Postat av: ida

Min pojkväns brors tjej var offret även här. jag trodde det skulle vara ganska läskigt med tjejer i 30-35 års åldern som jag inte känner, men det gick ändå bra. det var rätt avslappnat. men helst hade jag nog ändå sluppit...nej nu ska jag fortsätta skriva skituppsats..bläääääää.

2006-04-17 @ 11:17:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits