Å så var det det här med sången...

Jaha, så är det ju det här med sången. Man måste ha en sång, å den ska va fin och bra och alldeles alldeles underbar. Men hur ska man kunna välja? Många på engelska är ju fina, men det känns lite väl smörigt och vill-vara-amerikanskt. Då skulle ju lika gärna pappa give me away.
Först tyckte jag den här låten var lite fin. 
 "From this moment". 

From this moment life has begun
From this moment you are the one
Right beside you
is where I belong
From this moment on

Men sen när jag började läsa texten lite nogrannare började jag tveka.

From this moment I have been blessed
I live only for your happiness
And for your love I'd give my last breath
From this moment on

Va? Vaddå, det låter ju som att man har blivit upplyft och hedrad efterom man äntligen hittat någon att gifta sig med. Och vaddå I live only for your happiness? Snacka om osjälvständig.

I give my hand to you with all my heart
Can't wait to live my life with you, can't wait to start
You and I will never be apart
My dreams came true because of you

Det låter väl inte heller så sunt. Är inte det ett av de vanligaste råden från alla Malenor och andra skumma rådgivare. Ge varandra rum, ha egna intressen bla bla bla. Nähä, här ska man då tydligen aldrig vara isär.

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment on

Alltså det beror väl lite på. Med dagens tusen kanaler kan man ju se på fotboll, eller ännu värre, historiska dokumentärer om ditten och datten, vareviga dag. Jag vägrar! Jag måste få se på några små serier, och om han nu måste se på program efter program om diverse döingar så är väl det hans problem. Jag tänker inte vara med.

You're the reason I believe in love
And you're the answer to my prayers from up above
All we need is just the two of us
My dreams came true because of you

Jag vet inte ens om jag tror på nåt up above, och jag vet att jag inte ber ditt upp.

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment
I will love you
I will love you as long as I live
From this moment on

Så nej, denna sång blir det nog inte. Tyvärr!

Uppdaterat: Sorry Karin, glömde bort att ni hade den här sången på ert bröllop. Den är ju fin. Men då kan jag ju ändå inte ha den eftersom ni hade den.

Kommentarer:
Postat av: Karin

Ok, låten kanske inte är perfekt men den är fiiin, faktiskt! Du tar allt så bokstavligt bara, se den bara som en kärleksförklaring till din hubby. Jag tyckte att den funkade bara bra på mitt bröllop, fast då var jag ju i och för sig "tvungen" att ha en engelsk låt för att delar av släkten inte skulle känna sig utanför...

2006-08-31 @ 10:08:04
Postat av: Ewa

hon som har gjort den är ju missbrukare av både det ena och det andra..jag tror att hennes man är hennes "hålrumsfyllare". ja duvet. hon har ju både anorexia och har varit tablettmissbrukare. då sjunger man nog gärna sånt till sin man. jag skulle nog inte heller tagit den...

2006-08-31 @ 16:18:44
Postat av: Ewa

och jag var puckad och skrev sådär när din kompis hade den. förlåt. jag har så svårt för celine bara. jag såg inte kommentaren. *skäms*

2006-09-02 @ 18:20:48
Postat av: Karin

Helt ok, smaken är som baken... Men det är inte Celine, utan Shania Twain som sjunger låten...

2006-09-03 @ 15:54:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits