Ångest

Jag märker att jag har avvaktat med mina framtidsplaner. Allt är beroende på hösten. Den förbannade hösten. Efter fem års studier behöver jag nu inte vara nervös över hur jag ska klara av mitt yrke. Jag har nämligen inget yrke. Varför varför varför påstår de att "oj, vad mycket lärarjobb det finn sök till utbildning!" Men sen när man står där fem år äldre och med många tusenlappar i studielån får man ändå inget jobb. För då är det helt plötsligt så himla svårt att få jobb och alla människor har av någon outgrundlig anledning utbildat sig till lärare och alla 40-talister sitter och trycker på sina små tjänster in i det sista.
Jag har ångest. Å ganska rejält också.
Jag vill ha ett jobb nuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Kommentarer:
Postat av: Liv

Men hu! Sänder en peppkram över nätet. Det kommer att fixa sig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits