The end of summer

Slog just ihjäl den femhundratjugofjärde getingen den här sommaren. Den här protesterade knappt. Den la sig under flugsmällan med benen i luften. Jag insåg sorgset att sommaren är över. Alla börjar återvända till verkligheten. Idag är Paltens första dag med elever i skolan. Han var mycket nervös. Andra jag pratar med börjar också göra sig redo för att möta sina elever eller, om de är lyckliga och fortfarande pluggar, återvända till föreläsningar, kaffedrickande och oänndliga timmar framför TV:n.
Jag å andra sidan gör ingenting. Jag bara sitter här och orkar knappt blogga. Ibland slår jag ihjäl en eller tjugo getingar. Jag dricker i och för sig mycket kaffe. Men jag anar att det enda det kommer leda till är magsår.
Jag är uttråkad.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits