En plasma i Piteå

Sitter i Paltens pitesysters soffa framför deras enorma plasmatv. Gårdagen spenderades i en av deras nya saccosäckar tittadens på Konungens återkomst och ätandes snask. Jag vill ha både plasmatv:n, saccosäcken (=med nytt mjukt tyg, inte sånt där skumt fusk-läder som man bli alldeles svettig i rumpan av att sitta på), receptet på godiset och deras snygga fondvägg i detta mönster.

Idag har vi gjort det som vi alltid gör när vi är i Piteå. Nämligen:
*Vaknat okristligt tidigt av att en av Paltens släktingar ringer och vill prata med Paltens pappa
*Letat i Paltens pappas kylskåp efter nått ätligt och hittat diverse suspekta saker. Bland annat en skinka som var prickig och en korv med skinkspad!
*Kört förbi huset som någon ätit snickarglädje och sen kräkts över i Öjebyn, och återigen ojat oss över all snickarglädje
*Varit på Reprisen och fyndat. Fem stycken röda julljustakar för 10 kronor. Najs!
*Varit på H&M, där jag har handlat och Palten har pustat och stånkat

Vi har våra traditioner.

Resten av kvällen ska spenderas här, framför jättetv:n, med pizza och internet (för mig) och Hercul Poirot (för Palten)

Kommentarer:
Postat av: Ewa

YEEES reprisen är ju det bästa. Så bra så bra. Min kille och jag var också på HM i dag och han pustade så mycket så jag var tvungen att gå med honom på affären mittemot sedan. Dvs systemet. Och angående huset. JAG VET! Det värsta är att det ju är nygjort! Jag trodde att det var nåt gammalt skit som var kvar men icke. Det är nytt. Hur fan gör man sen när man måste måla om? Det är ju bara att rycka loss allt.

2006-12-27 @ 21:48:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits