Najs!

När jag var liten tyckte jag alltid att juldagen sög. Det var den sämsta dagen på hela året. Alla klappar var öppnade, det var tomt och kalt under granen och det var ett helt år kvar till nästa jul. Dessutom var det mesta julgodiset uppätet och alla var trötta och mätta så man gjorde aldrig någonting.
Men nu, nu älskar jag juldagen.
Julafton är härlig.
Men det är uppklätt = strumbyxor som behöver rättas till i grenen en gång i kvarten. Gäster = många trevliga och många man inte känner. Vilket innebär baksug i rumpan och pinsamt kallprat och långa tystnader. Äta julbord = plocka fram och plocka tillbaka och lägga upp och diska av och bära upp och bära ner.
Juldagen är dagen efter. Alla går i mjukkläder och har öppnat sina paket så man kan titta på film, bygga Harry Potter lego och spela nintendo ds. Dessutom är vi vuxna nu så vi får själv välja hur mycket julgodis vi gör = mycket julgodis! Därför finns det också mycket julgodis kvar och massor av läsk och massor av klappar och massor av god mat och bara massor av allt. Dessutom är det helgdag så man behöver inte gå ut. Faktiskt så ska man nog inte gå ut. Inte på hela dagen. Jag har haft mysbyxor och linne på mig hela dagen = härligt!
Så summan av kanelen är alltså = julafton = najs, juldagen = supernajs!

Kommentarer:
Postat av: Aradil

Håller med till 100%
Har invigt mysdressen jag fick i julklapp genom att använda den hela dagen ;)

Postat av: Ewa

...jag har svarat på min blogg. Men alltså. Jag tror på typ klockan elva torsdag eller fredag. Det vore som smart. Inte för mycket folk. Man dööööör annars. Eller vad säger du? Du kommer känna igen mig på skitlångt ljust hår.

2006-12-26 @ 02:03:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits