Snart är det vår

Nu är det nästan inte jul längre.
Jag har så gott som varvat Stora-Oranges super mario spel, vilket har gett mig jordens nintendo-tummar. Dessutom har vi hunnit titta på två av barnens julklappsfilmer, dock inte jungel-jeorj som Palten sa, istället för djungel-George som han egentligen heter, alltså jeorj som det stavas. Mycket roligt! Vi skrattade elaka tomteskratt i soffan så att Palten nästan blev arg. Plus att allt julgodis är uppätet.
Vi (dvs. jag och Benny) har också lyckats förstöra Barbasysters dator genom att spilla ut Jaffa på tangentbordet så nu går det inte att göra mellanslag.
Den gamla drogade labradoren som bor här har också hunnit få ett nytt smeknamn sir Limpsalot. När tomten kom var han nog lite, lite rund under sina stora tomtefötter. Han hade luktat lite för ivrigt på glöggen och ställde en brinnande fackla i en drickaback ute på verandan. Därefter glömdes den bort och en timme senare knackade det på dörren. Barbasysters Jehovas grannar hade kört förbi och sett att det brann och halva backen hade smält. Hunden sprang ut och klev med sin halva tass i den smälta plasten. Så nu är hans ena tass röd och han haltar, därav namnet.
Jag sitter här och samlar ork för att gå in i duschen. Om fyra timmar bär det av mot Piteå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits