Inredningsfynd från Piteå

Måste ju visa mina fynd från Piteå.
Vi brukar alltid åka till Reprisen där folk får lämna in sina gamla grejer och sen kan man köpa dem billigt. Ofta finns det bara skit där, men ibland gör man små fynd.
Denna
 hittade jag i ett hörn. 20 kronor. Den är lite på gränsen men jag tror den kommer se fin ut på rätt vägg.
Några dagar senare var vi på loppisjakt i Älvsbyn och Boden. Vi gjorde inga loppisfynd men denna  vackra muminmugg hittade jag på en liten hylla. Jag tror att den är gammal variant för jag känner inte igen den. De andra muminmuggarna kommer bli så lyckliga när de har fått en liten kompis. (Har i efterhand upptäckt att det är en gammal variant. The office heter den. Härligt!)
Paltens pappa har fullt med prylar, överallt. I källaren hittade vi en fin teakskål . Jag vet inte riktigt var vi ska ha den. Kanske får den flytta in bland julsakerna och sen får det bo nötter i den i december. Men teak är alltid bra, så välkommen välkommen till vårt hav av prylar.
Paltens pappa brukar även vara med i en massa märkliga lotterier. Ofta vinner han bara skräp, typ konstiga badlakan med stora emblem och plastiga smycken som han ger bort i julklapp till intet ont anande svärdöttrer. Men i ett skåp i köket fann jag dessa . Palt-pappan hade vunnit dem och skulle inte använda dem, så nu är de våra. De är av den lilla modellen, till exempel för små såser eller flingsalt. Vackra!
Man blir lite trött på Piteå ibland och Pitebor...
Men fynda kan man allt!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits