Inte helt enligt planerna

Hm, dagen blev inte riktigt som jag hade planerat. När vi kom till lägenheten, glada i hågen, det var nästan så vi hoppade hoppsasteg upp ur tunnelbanan, fick vi se en förskräcklig syn. En suspekt vit lapp fastsatt på framrutan av vår bil. Reklam kanske? NEJ, parkeringsbot!! Det har aldrig hänt förut och vi hade väldigt svårt att acceptera det. Inga av de andra bilarna runt omkring oss hade fått någon, vi hade betalt avgift tilloch med i morgon bitti klockan nio och det fanns ingenting som tydde på att man inte fick stå där. Jag försökte ringa till numret som stod på sidan, och den som känner mig förstår då hur arg jag var. Jag har telefonskräck och brukar ringa mina kompisar på deras mobiler ifall deras pojkvänner skulle svara på den vanliga telefonen, även ifall pojkvännerna är jättetrevliga och vi kommer bra överens. Men nu var jag alltså arg och jag skulle ringa och skälla ut den stackars människan som svarade. Som tur var svarade ingen. Efter några minuter och mycket stampande och svärande upptäcker vi en skylt som sitter ca 150 meter upp på gatan. Förbud att parkera tisdagar mellan 0-6.
Morr, morr, morr!
Efter den insidenten, som kostade 450 kronor, var jag inte riktigt lika pigg på att homestylea. Men det skulle göras i alla fall, och tillslut blev det ganska bra. Men eftersom jag är en av de få nu levande 25-åringarna som inte äger en digitalkamera kan jag inte visa några bilder än. Jag får vänta till den läggs ut för försäljning och så får jag tjuva lite från mäklarnas hemsida. 
Vi har i alla fall målat lägenheten i nyansen Lily Light från
Flügger. Den skulle se lite cremefärgad ut, men ser mest vit ut.  Sen tog jag lite småsaker från min lägenhet, eller rättare sagt från den hög med grejer som står hos Paltens moster. Bland annat denna tygtavla som vi hade i vårt gamla vardagsrum, och som jag sydde matchande kuddar till. 
Denna användes också, minus min hemmapysslade prinsessbakelse. Den står i köksfönstret hop med de här . Jag funderar på att köpa två gerberor (hm, böjer man det så?) och ställa i till fotograferingen.
Tyvär har jag inga före-bilder, men det var inte snyggt. Tydligen hade den personen som bodde där innan hyrt in en babian att måla om. Inte så smart beslut kan man tycka, men så var i alla fall fallet. Dessutom har min far ställt dit två förskräckliga stolar ifall någon behöver övernatta i lägenheten. They are hidious, just hidious! ( Vilken serie kommer repliken ifrån??)
Nu ska jag dricka kaffe, äte Pannacotta Rasberries-glass och umgås med Palten. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits