Å de var så lyckliga!

Jag känner mig aningen stressad. Jag måste packa ihop hela lägenheten på mindre än en månad. Jag måste fixa nytt id-kort (som kostar 400 kr, tji-tjing), jag måste fixa nytt visa-kort eftersom mitt slutade fungera bara så där hux-flux, jag måste skriva en pyt som inte ens våra lärare vet vad det är så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna veta det...
Jag önskar att jag skulle vara Barbapapa
för då kunde jag förvandla mig till 5 stycken mrspitepalt. En kunde packa, en kunde fixa id-kort och visa, en kunde skriva en pyt, en kunde pyssla tills hon stupade och en kunde bara slöa och äta praliner hela dagen lång. Fast när jag tänker på det så kanske inte Barbapapa kan dela på sig. Bara förvandla sig. Vilket ju också vore väldigt bra. Man skulle aldrig ha några problem med att hitta kläder i rätt storlek.

Gårdagskvällen var väldigt trevlig förresten. Vi damer satt i vardagsrummet och snattrade och karlarna låg i sovrummet och titta på nåt på datorn. Lite då och då stack de in sina små huvuden och försökte tjuvlyssna, men då skällde vi på dem så de drog tillbaka huvudena igen. De hade dock fått göra sitt roligaste tidigare under kvällen. Nämligen grillat. De diskuterade och debatterade och roterade på spett och blåste på glöden med varierat resultat. Å de var så lyckliga!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits