Ännu en lista

1.VAD HETER DU?
mrspitepalt.

2.VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
svarta velour

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
PulverEva i köket och nyhetsmorgon på TVn

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Satt och pluggade/skrattade åt fula ord och fåniga namn med PulverEva till klockan 6, tvingade iväg mig till Statoil och köpte en mjölk, internetade och började sy en väska åt min systerdotter

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
kaffe och youghurt med krossat linfrö

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
soligt

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Palten. Igår kväll när vi sa god natt
8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Vill säga ögonen, men då låter det som jag skriver för Mitt livs novell, så jag vet inte vad jag ska skriva

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Jag hon är så fin och bra, även om vi inte träffats på typ fyra år

10. HUR MÅR DU IDAG?
Lite lagom uttråkad, har ångest och känner mig otränad

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
kaffe och champis

12. FAVORITALKOHOLBASERAD DRYCK?
någon som inte smakar sprit, men som man blir gode-full på

13. FAVORITSPORT?
mrspitepalt+sport=icke!

14. HÅRFÄRG?
rött (fudk)

15. ÖGONFÄRG?
gröna

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Solnedgång

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
mellansyster, 34 och storasyster, 40

18. FAVORITMÅNAD?
februari var det när jag var liten för då fyller jag, sen älskar jag julen så december, men sommarmånaderna är ju härligast så juli-augusti

19. FAVORITMAT ?
sushi

20. SISTA FILMEN DU SÅG?
nä, jag vil inte säga. Sara hade sett Brokeback mountain och Ida hade sett Walk the lin. Jag och Palten slötittade på en film på filmkanalen. Hm, ja men det var ju inte så att vi hyrde den. Alien vs. Predator.
Så nu har jag erkänt vilken skit jag kollar på. Nä vänta, kom förresten på att jag såg Gilbert Grape efter det, så det så!

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Lördag.

22. FAVORITHOBBIES?
Pyssla, tv, palten, internet

23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Behöver inte bjuda ut någon. Jag har en fästeman.

24. FAVORITLÅT(AR)?
Gud vad svårt, det finns så många. Måste fundera lite. Min hatlåt just nu är i alla fall Gilla läget med Tomas Ledin

25. SOMMAR ELLER VINTER ?
Sommar

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
kramar

27. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
Förhållande.

28. CHOKLAD ELLER VANILJ?
Choklad.

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SVARAR?
Har inte så många blogg-vänner

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
se ovan

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
se ovan

32. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
Ihop med Palten i en trea, men snart flyttar vi ut, vart vet jag dock inte

33. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Jag har fallit för grupptrycket och läser nu da Vinci koden

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Pokémon

35. FAVORITSPEL?
Super Mario

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nej.

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Nej, PulverEva skrattar och säger att jag inte kan det. Hon kunde lite

38. ÄR DU ROMANTISK?
Båda ja och nej. JAg vill nog gärna att Palten ska vara det i alla fall

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja, om man bortser från all ångest och framtidsoro

40. HADE DU NÅGOT FAVORITGOSEDJUR SOM LITEN?
Hade typ 40 stycken. Ibland när jag skulle sova fick jag för mig att det var synd om de gosedjur som inte valdes ut att sova i sängen. Så då valde jag ut allihopa. Sedan låg jag som en liten metmask mitt i havet av gosedjur och låg väldigt väldigt still. Fast på morgonen hade alla gosedjur alltid åkt ner ändå.

41. ÄR DU LIK DINA SYSKON?
Min mellersta syster och jag får alltid höra att vi är lika. Det värsta var när hon var höggravid med den minsta orangea och jag skulle hämta de andra tvp på dagis. I dörren mötte jag en annan mamma som inte känner min syster men har sitt barn i samma grupp. När hon fick syn på mig utbrast hon glatt "Åh, har du redan fått barnet?" Till mitt försvar var det vinter och jag hade stor kappa på mig...

42. VAD SKA DU RÖSTA PÅ I VALET?
Jag vet inte än.

43. HAR DU NÅGRA UDDA KÄNNETECKEN?
SVÅR FRÅGA!? morr

44. SÄG NÅGOT HEMLIGT OM DIG SJÄLV:
När jag var yngre hade jag ganska mycket tics. Har kanske något litet fortfarande, men jag försöker dölja det.

45. DITT BÄSTA RESMINNE?
Thailand innan det blev sådär turistigt. Annars mest fylleresor till diverse ställen med en massa tjejkompisar. Har varit fattig student i så många år, så det har inte blivit några resor

46. HAR DU VARIT PÅ FESTIVAL?
Ja, Arvika och Roskilde

47. NÄR SKRATTADE DU SENAST SÅ DU GRÄT?
Igår när jag och PulverEva skrev om Peter Elbow. Vi var nog väldigt trötta.

48. BÄSTA KONSERTEN?
Suede eller Kent

49. VAD SKA DU GÖRA NÄR DU SKRIVIT FÄRDIGT?
Börja mer examensarbetet

50. VILKA FEM UTMANAR DU ATT SVARA PÅ DETTA?
Ida och Sara har redan gjort det.
Men 
pysselochsyssel kan gärna få svara...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits