Lista nr 3 i ordningen

Denna lista stal/lånade jag för några veckor sedan, men sen när jag skrivit hela, vilket tog lång lång tid gick det inte att publicera. Då orkade jag inte göra om det men nu så kanske....
Jag hittade den i alla fall hos
Linda K.

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? Nej, jag tror varken jag eller tittarna skulle uppskatta det. Jag har ingen önskan att visa tuttarna och  jag skulle säkert längta hem och gråta hela tiden.
Vilken årstid tycker du bäst om? Just nu sommaren, men framåt hösten så ändrar det sig nog
Brukar du sjunga i duschen? Nej, Palten sjunger jämt så det behövs inte. Han sjunger dock alltid fel text också, så ibland får jag sjunga bara för att berätta för honom att Mors lille Olle inte gick i skogen och träffade på en järv.
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? mrsPitepalt+sport på TV= är du tokig eller?
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja, jag tror på gillande eller ogillande vid första ögonkast. Jag kan ganska snabbt se på folk om jag kommer gilla dem eller inte, och ofta ändras inte den uppfattningen. Fast det kanske beror på att jag är så envis så jag inte kan se bortom det första intrycket...
Vad är viktigast för dig? Palten, familjen och kompisarna.
Laddar du hem musik och film från internet? Vet inte hur man gör, och tyvär är Palten inte heller så haj på det där.
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Köpa stort och fint hem
Vad är det bästa med julafton? Julpynt, julgodis, julmat, julgran, att ge julklappar, Karl-Bertil Johnsson, Julmust, att få julklappar osv. osv.
Tänker du mycket på ditt utseende? Jo det gör jag nog.
Vad får dig att slappna av? Pyssel, TV, film, sova
Är du mörkrädd?  Super-duper. Se min rutin
Vilken färg är snyggast? Just nu, rosa och eventuell tomatröd.
Tycker du matte är svårt? Nja, på gymnasiet var jag ganska duktig. Fast jag läste ju bara upp till matte B, så det kanske inte ens räknas?
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Skulle gärna ha men jag har dels inte råd och är alldeles för ombytlig. JAg vill inte köpa en tröja för 900 kronor om jag ändå kommer tröttna på den inom några månader.
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Som den Harry Potter-geek man är skulle det ju vara lite coolt att träffa Joanne Rowling.
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Ganska sent. Är ju för sjutton fortfarande student, nästan i alla fall.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Palten, eller diverse dörrar som faktiskt vill bli igenslängda hårt.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nja, det vet jag inte om det skulle funka. Det är lite upp till var och en.
Har du piercing? Hade förr, när jag var alternativ tonåring.
Bråkar du och dina syskon ofta? Inte så ofta numera. Men när vi var mindre bråkade ofta jag och Barbasyster. Hon ville ha axelvaddar och snattra med sina permanentade kompisar och jag ville höra och se allt som hände i hennes rum. En gång fastnade jag till och med i stegen upp till våningsängen så att jag verkligen skulle få vara kvar i hennes rum.
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Palten, min familj och kompisarna
Läser du ofta böcker? Ja, men mest på sommaren då jag inte har massa skolböcker att läsa. Det enda som jag kan läsa när jag har en massa annat att läsa är Harry Potter. Om och om och om igen
Vad föredrar du för sorts filmer? Alla sorter. Dock helst inte sådana med realistiska slut (vem f-n vill se såna? Hela poängen är ju att det ska vara filmslut och alla ska vara lyckliga och kära och inte dö) eller skräckfilmer (p.g.a. min mörkrädsla)
Vad slösar du mest pengar på? Pyssel, kläder, prytlar.
Vill du gifta dig? Apselut! I augusti är det ju ett år sedan vi förlovade oss. Brukar man inte säga att inom ett år, eller?
Vill du ha barn? Två eller helst tre.
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för? Nu har de flesta slutat för sommaren, men annars ER, Gilmore Girls, Desperate Housewifes, OC, Veronica Mars, osv osv.
Vilka länder har du varit i? Tyvär inte så många de senaste åren, men inna dess blev det en drös. Det mest spännande är nog Thailand, innan det blev så turistigt.
Vilka husdjur har du haft innan? Hundar, labradorer och en ponny när jag var liten. Jag var ett bungalow-barn.
Är du bra på att laga mat? Nja, det beror nog på rätten. Tycker bättre om att baka.
Var badar du helst? Smögen. Eller badhuset. Jag gillar att se vad som finns i vattnet
Vad dricker du för alkohol? Vin, cider, sprit
Vilka djur är du mest rädd för? Allt med för många ben och sprötr. Jag avskyr insekter!
Vad tycker du om monarkin? Ja du, jag vet inte om jag funderar så mycket på det.
Vilka språk kan du? Svenska och engelska. Jag brukar tro att jag kan prata danska när jag är full (och norrländska), men det kan jag inte.
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nej
Vilken kändis är hetast? Matt Czuchry som spelar Logan i Gilmore Girls är ju väldigt fin.
Gillar du att dansa? Nja, bara när jag fåndansar med syskonbarn eller Palten.
Vad har du för klädstil? Jeans, linne, tröja/kofta och converse. Gärna nåt smycke till. Pilgrim eller Baglady
Är du flygrädd? Nej det skulle jag inte säga. Jag gillar starten
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Helt ok.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten
Vilken är din favoritglass? Pannacotta Rasberries från Hägendaz (tror jag att det är) och alla sorters mangosorbet.
Tror du på ett liv efter döden? Jo, det måste vara så
Vilket kaffe sörplar du helst? Latte eller vanligt kaffe med mycket mjölk
Vilket mobilmärke föredrar du? Ericsson eller Nokia
Vill du gå ner i vikt? Alltid
Vad har du för personlighet? Är oftast glad men blir lätt väldigt arg, men det brukar gå över snabbt. Är envis men även lite lat. Är slösaktig men också (jag tror det i alla fall) ganska generös.
Har du varit deprimerad? Ja
Tycker du om sushi? I löööööv sushi!
Tror du på livslång kärlek? Jo man hoppas ju på det.
Vad äter du helst när du ser på film? Smågodis.
Lever dina föräldrar tillsammans? Pappa bor i mitt barndomshem med sin nya sambo. Mamma bor i Nangijala.
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Jo det skulle nog vara kul. Fast helst skulle jag vilja träna boxning.
Har du tandläkarskräck? Nja, mest borrskräck.
Har du någongång haft självmordstankar? Inte egentligen
Vilken hårfärg har du naturellt? Vanligt svenskt råttfärgat
Biter du på naglarna? Nej
Är du beroende av något? Jo, mest godis och TV, men säkert mycket annat också.
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Tradera, hotmail och diverse bloggar, bland annat Pysselochsyssel, Husmusen och Caisa.
Hur ofta motionerar du? La la la * hålla händerna för öronen och nynna högt*  Nu hörde jag nog inte riktigt frågan tror jag...

Kommentarer:
Postat av: Ewa

http://www.isaberg-rapid.com/litiuminformation/site/page.asp?Page=2&IncPage=238&Destination=216

Här kan man beställa en gratis pysselbok.

Postat av: Ewa

Och den är dessutom fin.

2006-06-02 @ 13:41:03
URL: http://pysselochsyssel.blogg.se
Postat av: Ewa

Och jag gör samma sak som dig när jag ska gå och lägga mig utan att min man är hemma.
Jo, man är lite knäpp. MEN BÄTTRE TA DET SÄKRA FÖRE DET OSÄKRA!!!
Vad är baglady? var köper du kläder?
Jag ÄR H&M. Har kommit fram till att det inte är nån idé att försöka köpa från andra affärer. Jag är så töntig så jag kan liksom bara tänka mig ett snitt på kläderna. Det är likadant med mat. jag älskar ICA. tönt-jag.
Och vet du nå mer. Jag har också alltid velat gå ner i vikt. Men nu vill jag inte mer. Jag orkar liksom inte. I am the great pear of Piteå. Min stora röv kommer aldrig att försvinna. Punkt. So be it. Jag är ganska snygg ändå. ( så osvenskt av mig att säga så. men ganska norrländskt.) Du är med all säkerhet snygg med.
kram.

2006-06-05 @ 08:08:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits