Dagen efter, för Palten

Gårdagen gick i alkoholens tecken. Först var jag bakis och skakis ända till klockan tre. Sen åkte vi på parmiddag i Förorten till Paltens kompis och hans trevliga flickvän. Det blev god mat och vin (för alla utom mig, jag drack mineralvatten) Palten drack mitt vin också, och wiskey och mer vin och lite mer vin. När vi skulle åka hem var han mycket nöjd och pratade väldigt högt. 
Väl inne i stan skulle vi leta reda på en öppen korvmojj, eftersom Palten helt plötsligt blev väldigt hungrig. Utanför mojjen tyckte Palten sedan att det var en bra idé att sjunga lite. "Finns det nån som kan, som en riktig man, dricka öl och åka hoj" Dessutom dansade han den speciella Kenneth and the Knutters-dansen; upp med ena benet och klappa under det. När jag gapskrattande förklarade att jag inte riktigt hade någon koll på varken musiken eller dansen berättade han för mig att jag hade fått fel kulturell-uppfostran av mina föräldrar. Det var "för mycket
Tage och eh.... Tage, och för lite Kenneth and the Knutters".
Som tur var filmade jag allt med min mobil. 
Moahaha! 


Kommentarer:
Postat av: barbasyster

Paltskrälle! Kunde han inte ha valt en annan låt! Ända sedan du berättade om hans sång- och dansuppträdande har jag kommit på mig själv med att gnola lite på "... min lilla brangula push dakota" (hur nu det stavas? Det är något för er frökenbloggare att kunna. Jag är bara en simpel sköterskeelev som inget annat kan än att bädda och lägga svala händer på pannor).


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits