Mrspitepalts ordlista

Min kära pyssel- och bloggvän i etern, eller ja, på nätet, undrade varför alla hade så knasiga namn. JAg kände mig då genast tvungen att skriva en liten förklaring. Så här ligger det till:
*Orsaken till Barbasysters namn är genetiskt, även om jag tycker det är lite orättvist att båda mina storesystrarna mer ser ut som barbabarn, medans jag ser ut som Barbamamma, eller på en dålig dag, Barbapappa.
*King Lear är ett taget namn. Hon har själv utnämnt sig till kung för 11 år sedan och det får hon nu leva med resten av livet.
*Palten, han är ju norrlänning och Pitebo, så det faller inte riktigt på mitt fat att förklara allt det där, det har ju du som äkta Pitebo mycket bättre koll på.
*Det lilla barnet, menade du lilla-orange (liten, ilsk och rödhårig) eller Blonda-My (lite större, ilsk och blond).
*Å vad gäller Propellerkepsen... tyvär har vi inte funnit någon egen keps åt honom, men han borde ha haft en den dagen han glad i hågen skuttade iväg på bio (Alien vs. Predator) och vi retades med honom för att han var så hjärtans glad. Han borde ha haft en stor regnbågsklubba och propellerkeps, så glad var han. Därav namnet.

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Jaha, är det TVÅ barn... och king Lear är en TJEJ! Jamen då förstår jag. Ja palten hade jag ju fattat men jag var ju tvungen att ta med honom med. Jag själv kallas av mina kompisar och sambon för Tiger ibland, jag har ju ett kattigt utseende och kan vara ganska energisk och uppåt som Tigger, men Petter tycker mer att jag är som Nasse, ängslig och gnällig, hrmpf ( jag är INGET fan av disneys nalle puh egentligen, bara den riktiga puh gäller ) . Och jag ser mer ut som barbamamma jag med. Inte barbabarn. Som en ståbas.

Postat av: Ewa

...och jag ska naturligtvis försöka hitta en propellerkeps åt din svåger. Jag brukar lyckas med sånt.

2006-11-16 @ 08:01:48
Postat av: Surrtigern

..ja och dessutom ska det tilläggas att jag till jul blir JULTIGERN för efter att det gick en kalender på TV för några år sedan med en hund som hette julhunden tyckte min vän emma att det passade sig att jag förvandlades till jultigern december.

2006-11-16 @ 08:04:39
Postat av: Helena

Klart jag minns dig :D Kul att jag hittat din blogg också nu så jag kan läsa om vad du har för dig! Jag har fått jobb som socialsekreterare i Nynäshamn. Kram

2006-11-16 @ 10:23:33
URL: http://wendytime.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits