Suger fett!

Okej, tonåringar är ju odrägliga, det är inget nytt. Men man blir ändå ständigt förvånad och tänker tillbaka på sin egen tonår med förskräckelse "vad man verkligen så här hemsk" (självklart var man det men det tänker jag blunda för)
Hur kan alla tonåringar vara så självupptagna? De tror verkligen att jorden snurrar i en liten axel runt dem och deras viktiga, spännande liv. De tror att de upplever sånt som ingen upplevt innan dem, eller att de är före alla äldre människor i allt, både teknik och mode. De glömmer lägligt bort att deras dyra mp3-spelare och skitfulla Gåååååååsjackor är betalda av deras stackars hårt arbetande föräldrar som ju faktiskt är - ja just det, äldre än dem!
En  av mina odräglig elever (som alltid går med uppknäpt skjorta och har hår på bröstet - blä!) satt på lektionen i dag då plötsligt hans mobil lät. Vi har en policy på skolan att man inte får ha mobiler med sig på lektionera. När jag påpekade det kom han med en rad snurriga bortförklaringar varav den bästa var att han hade en så teknisk och modern mobil så den satte faktiskt på sig själv och lät så där när man tryckte in fel pinkod. Han sa teknisk och modern som om han trodde att jag ringde på en mobil i storlek portfölj med en tilhörande lur med sladd. Jag bet mig i tungan och lät bli att skrika att jag minsanna hade mobil när han visade snoppen för folk på lekis, och sa att jag inte tyckte mobilen lät speciellt modern och den bara satte på sig själv lite hipp som happ. Han grymtade lite och fällde upp sin luva (idag hade han faktiskt luvtröja med uppdraget ner till bröstkorgen och inget under, blä blä blä!)
Tonåringar suger!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits