This is mrspitepalt...

...live from a hotell in Düssuldorf!
Ü det finns grattis internet pü hotellet. Men det finns inget ü pü datorn sü istället för ü für ni nöja er med ü. Hoppas det är okej?

Ett litet tips bara till er som ska üka till Tyskland i slutet av oktober, kolla upp eventuella högtider! När vi kom hit i tisdags kväll sa hotellsnubbe "ja och i morgon är det nationell högtidsdag sü allt är stängt, visste ni det?" Nej, det visste vi ju inte. Men som tur var sü hade museer och sünt öppet sü vi gick pü Paltens grejer, typ skepparmuseum, museum om förintelsen (helt pü tyska) och Düsseldorfs stadsmuseum (även här mycket pü tyska. Det var ganska jättetrist, men jag tyckte att jag skötte mig bra och klagade inget alls. Bara suckade tyst för mig själv när Palten var utom hörhüll.

Idag däremot har vi shoppat. först gick vi tusentals steg för att komma till en massa brudaffärer vi sett när vi kom hit. En var stängd och i den andra jobbade en kvinna som inte talade ett ord engelska. Vi var ändü där i typ fem minuter men sen blev det för jobbigt sü dü sa vi Danke och gick. Efter det köpte vi skor. Jag köpte bruna sköna höststövlar för 29 euro och Palten köpte tvü par höstskor för 40 euro. Mycket bra. Sen üt vi lunch pü Pizza Hut, smaskigt! Ü sen tittade vi pü julgranskulor (eller julgranspullor som Palten säger) tills Palten började se svimmfärdig ut. Dü köpte jag tvü vackra stjärnor och nu har vi gütt tillbaka till hotellet. Jag är lite sugen pü att shoppa med, men jag vet inte riktigt. Fast affärerna har typ öppet till 8 sü det är ju gott om tid...

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Å paltis, lever du? Ja det är ju superrello i tyskland, min storebror vågar inte ens hänga tvätt på söndagar. Hoppas du hittar fler fina saker. kram på dig.

Postat av: barbasyster

Bra avsnitt av VM. Jag tror och hoppas att Tråkcan var otrogen med Logans Casablanca-styvmamma. Han hade i allafall turtleneck på sig efteråt. Den måste komma på dvd snart!

2006-11-06 @ 13:21:32
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: Geirella

I love this page.

2010-01-29 @ 12:53:39
URL: http://geirella.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits