You go, Palten!

Palten är full.
När han blir full blir han väldigt mycket mer norrländsk än han är i nyktert tillstånd. Dialekten, som i vanliga fall nästan är obefintlig, blir bred och utpräglad och åsikterna blir även de förstärkta.
Just nu sitter han på övervåningen med King Lear, hennes man och fyra av deras innerstadsvänner och diskuterar rovdjur, järnmalm och olika viktiga orätter som norrland råkat ut för. Palten är väldigt engagerad, pratar med hög röst och gestikulerar ofta.
Jag har dragit mig tillbaka till nedervåningen och funderar nu på ifall jag kan smyga i säng, även fast innerstadsmänniskornas nioåriga barn är vakna. Jag är trött!

Kommentarer:
Postat av: Aradil

Hihi, känner igen det där. Fast här är det jag som är palten ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits