Giftasringen

I går var Palten och jag och tittade på giftasring. Inte en ring som är baserad på August Strindbergs novellsamling, utan en ring man har om man är dam och gifter sig. Palten kan ju också få ha en ring om han vill förstås, men det vill han inte säger han.
Vi har inte riktigt samma syn på pris och storlek. Jag vill ha en smal ring i vitt guld med en sten som har samma storlek som en kastanj, och Palten vill att jag ska ha en ring som inte får honom att se vita prickar framför ögonen när han tänker på hur mycket den kostar.
Vi hittade i alla fall en som vi båda gillade och affären skulle ta fram lite olika pris och storleksförslag åt oss. Kanske kan jag ha en lite billigare klänning och sen ha en större sten.... Tål att tänkas på.

Ps.  Förlåt mitt nörderi ovan, men jag håller på med August Strindberg med mina nior. Det är inte roligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits