Jag vill pyssla...... men jag har inte tid

Rubriken ska läsas i samma takt som i Sällskapsresan (Jag kan flyga, jag är inte rädd) annars faller hela poängen bort.
Bara så ni vet.

Jag vill pyssla en massa saker. Man jag har inte riktigt tid, och inte plats heller. Ska man pyssla hemma hos någon annan måste man ju plocka upp efter sig, vilket ofta kräver att man blir färdig, vilket jag ofta inte blir. Börjar jag pyssla förvandlas det till evighetsprojekt och sen vet man inte vad som händer.
Mitt enda pyssel just nu är sjalen, som faktiskt snart börjar vara färdig. Men härom dagen när jag var inne i en
pysselbutik för att flukta lite på vackra papper och små, små stämplar, slutade det faktiskt med att jag anmälde mig till en pysselkurs. Eftersom det verkar lite läskigt med andra främmande människor som kanske sitter i klunga och pratar och viskar tvingade jag med King Lear.
Det ska bli mycket trevligt!
Julkort med artstamps, vad sjutton det nu är...

Kommentarer:
Postat av: Ewa

har du sett den nya pysslaren jag tipsar om idag? å varför bor vi inte på samma ställe. jag hade gärna pysslat med dig på kursen!!!

2006-10-12 @ 19:28:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits