Palten i lackskor - icke!

Min kära vän fru Polman frågade om Palten fick vara med och bestämma nåt i våra bröllopsplaner. Å då kan jag bara säga att det får han visst! Sen vill han nog inte bestämma så mycket. Eller vill, och vill. Det är nog biologiskt. Han bryr sig helt enkelt inte om rosorna är ljusrosa eller en annan nyans av ljusrosa. Han tycker det kvittar helt om korten är 8X17 eller 14X14 cm. Han struntar blankt i om dukningen går i vitt och grönt eller rosa och brunt.
Det enda han har haft en tydlig önskan om (förutom att bröllopet inte kostar så mycket att han får hjärtklappning och svimmar framme vid altaret) är att han ska ha frack och lackskor. Egen frack! När i hela friden ska han ha den igen, tänker jag. Å lackskor? Kom igen, han ska väl inte på julgransplundring. Lackskor, kan det bli töntigare?
Men, jag försöker vara en god, blivande hustru och låta honom ha sin frack och sina små lackskor. Det vill säga, om jag inte lyckas övertyga honom om att jaquette och vanliga svarta finskor är snyggare...

Kommentarer:
Postat av: Jenny

men..vadå..så du SKA gifta dig?
Herrgud vad alla ska gå å bli vuxna.
Först Arvid och sen det här...
Men kul e det.
Ska det vara i kyrkan då?

2006-10-25 @ 19:39:57
Postat av: Hanna Fridén

Men det låter ju bra! Killen vill vara trendig :D

Postat av: Eva

När ska du gifta dig? Vet inte hur jag hamnade här men jag planerar också bröllop. Kul att läsa om någon annans funderingar.

2006-11-26 @ 21:32:16
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits