Det är kvalitet

Jag känner mig ganska färdig med min skola, mätt helt enkelt. Det är bara en massa strul och fuffens. Aldrig bara enkelt och bra, alltid något problem eller bekymmer. Nu fick vi reda på att om någon är sjuk som undervisar matte, engelska eller svenska så kommer de inte ta in någon vikarie. Det blir inte kvalitet. Istället ska de klasser som inte har någon lärare gå in i andra klassrum. Vi har nämligen "smal och large groups" som min vicerektor kallar det. Det innebär att klasserna delas upp och några ur kanske tre olika klasser gått ihop och blivit en liten grupp. Dessa är i ett klassrum, medan deras klasser är i andra klassrum. Är någon sjuk ska deras klass gå till ett annat klassrum. Tillexempel om läraren som har en liten grupp är sjuk, då går eleverna i den gruppen in i sina vanliga klasser igen. Det är ju superduper bra tycker vår vicerektor. Det blir så mycket mer kvalitet för eleverna, verkligen, och dessutom är det ju inte alls så mycket jobbigare faktiskt, å men nä, vi får ju inte räkna det som en vikarielektion, såna kanske vi måste ta ändå, och jo visst det blir ju billigare för skolan eftersom de inte behöver ta in någon vikare. Det är en vinn-vinn situation. Vår superrika chef kan fortsätta flyga privatplan och vi kan pussla med eleverna till höger och vänster. Det är kvalitet!

Vad min korkade vicerektor glömt bort är att i svenskan så har vi inte "små" och "stora" grupper. Vi har svenska och svenska som andraspråk. Det är två helt olika ämnen! Dessutom är vissa av de "små" grupperna i svenska inte särskillt små. De kan bestå av tjugo elever. Ska då en hel klass komma in. Det kan ju bli 45 elever i en klass, men en lärare som läser olika ämnen. Men det är bra tycker min vicerektorö. Det är kvalitet!!!

Du ska få kvalitet där solen inte skiner, gubbjävel!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits