Aaaaahhhh!!!

Nu har jag jobbar två dagar på mitt nya jobb. Eller jobbat och jobbat. Snarare sutit i arbetsrummet och funderat på vad jag borde göra. Jag ska undervisa stora, stora gymnasieelever om mindre än en vecka, och jag har ingen aning om hur man gör det. Jag kan ju ingenting! Var jag tvungen att plugga så lite under utbildningen? Var det verkligen nödvändigt att sitta framför TVn istället för att läsa tusen tråkiga böcker? Behövde jag verkligen gå på H&M alla de där gångerna när jag borde ha refkelterat och skrivit rent anteckningar efter föreläsningarna? Jag får panik här! Och inte nog med det. Nu måste jag gå på ämneslagsmöte med "Bordet runt (kortare presentation)" Jag hatar Bordet runt!

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Can´t help you there sister. Jag sitter just nu vid köksbordet och läser din blogg istället för att sitta i aulan och svara på frågor som "vad säger du som sjuksköterska vid möte med en patient med en toaborste upptryckt i sin chocolatestarfish? Motivera"
Jag tror alla timmar vid teven och på H&M var väl befogade. Tänk så mycket bra du lärde dig där! Själv hoppas jag att andra säsongen av "Grey´s anatomi" ska komma med posten idag så jag slipper plugga till geriatriktentan som jag har på fredag (jag bara skojar King Lear - jag ska strax börja med min mind-mapping).

2007-08-15 @ 09:25:39
Postat av: Ewa

Jag hjälper! Och stödjer! Jag känner dessutom Piteås smartaste och coolaste svenskfröken så om du undrar något du itt vågar fråga nån om så kan jag fråga henne. Alla kommer tycka att du är jättesöt för du är bäst. Kanske inte ettorna men de gillar ingen alls förutom deras bästis som de är kär i. Det blir bra. Kram.

2007-08-15 @ 18:20:19
Postat av: mrspitepalt

Barbasyster - På A svarar jag "är du dum i huvudet? Den där ska vara i toaletten inte i the chocolatestarfish!" och på B svarar jag "absolut Greys anatomy knullar din geriatriktenta!"
Ewa - Du är så rar! Och jag önskar att jag var så där bra som du verkar tro att jag är, men jag är nog inte det är jag rädd. Just nu är jag mest rädd. Och alla är gubbar och pratar golf och frågar jag nåt blir jag inte smartare utan svaret. Hjälp! Men tack för att du finns där.

2007-08-16 @ 08:21:21
Postat av: Skolfröken

Du kan få en massa material av mig om du vill! Gymnasieelever är snälla, börja med lite icebreakers så går det bra!
Vilka ämnen har du förresten?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits