Jag hjärta köket

Det rum jag gillar bäst i vår nya lägenhet är nästan köket. I och för sig är golvet förskräckligt, men vi har lagt på våra fina plastmattor och försöker blunda för den brun-beiga historien som ligger under. I köket har jag också fått mest ordning.
Vägklocka som jag köpt på Stora Åhléns 
på rea!11047-200 najs
11047-198 En liten teakhylla jag köpt på loppis och två fina kryddburkar jag köpt på Room. Palten hatar när jag har mycket saker framme, så det var efter många pust och stånk han skruvade upp denna. Men nu sitter den där. Och den är sååååå lycklig!
11047-199Köksfönstret och matbordet Palten köpte på loppis i Piteå för 100 kronor.
Denna 11047-194 kryddhylla som ursprungligen kommer från mitt föräldrahem står framme med de kryddor vi använder mest, eftersom det inte finns någon kryddhylla ovanför spisen. Jag har tänkt måla den turkos så den matchar klockan.
11047-195Diverse vackra presenter, från braiga personer. Dessa två fyller båda ett syfte, så Palten kan inte klaga. Picknick-lådan innehåller kaffe, filter och kaffemått, allt i olika fack. Och kakfatet är numera fruktfat. Sug på den du, Palten!
Köksskåpen11047-197 har klätts med hyllpapper (dels för att de var så sunkiga och dels för att det är så roligt!) och sedan fyllts med våra vackra saker. Muminfika någon?
Och11047-196 slutligen våra Margretheskålar
Me like-y!

Kommentarer:
Postat av: Bratwurst

Mycket vackert! När får vi komma?

2007-08-23 @ 15:53:52
Postat av: mrspitepalt

När som helst, jag går hem från skolan nu och är ledig hela kvällen.
Eller inte ledig alls egentligen. Jag måste plugga in hela fem års studier så jag kan vara förberedd till mig första riktiga lektion i morgon. Hjälp!
Men så snart vi hämtat vårt matsalsbord till vardagsrummet står en middag och väntar våra favorit-bratzar och snugglesar

2007-08-23 @ 15:59:08
Postat av: Bratwurst

Låter mycket trevligt.. Vi saknar er! Ni måste komma hem till oss också!!

2007-08-23 @ 16:57:09
Postat av: Evasleva

Jättefint! Jag och D kommer nog också att förhandla lite om färg eller inte. Åh vad jag längtar efter någonstans att bo!

2007-08-24 @ 13:28:15
Postat av: Dixie

Ohohoh, hyllpapper är ju lösningen på alla mina problem! Att jag inte tänkt på det tidigare! Mina hyllor i köksskåpen är deprimerande! Vad har du använt för papper? Finns det papper vars enda syfte i livet är att pryda hyllor? Var får man isf tag på det?

Postat av: Barbasyster

Vänta lite nu...när jag köpte det där KAKfatet anade jag inte att det där skulle ligga otäcka frukter med kärnor och skal och besudla det vackra rosa plasthöljet. Är det för sent att ta tillbaks en present?
Förresten, Dexter börjar på sexan i slutet av september och Heroes som drar igång på fyran nästa vecka ska också vara bra. Själv ska jag dessutom kolla på Sjukhuset på trean och fundera på mitt yrkesval.

2007-08-27 @ 17:36:18
Postat av: pennylane

Åh du har ju typ alla Muminmuggar!
Lyllo dig! Jag är mkt avis...

2007-09-11 @ 13:44:35
Postat av: mrspitepalt

Barabsyster - det är sånt man får räkna med när man ger presenter.
Pennylane - jag vet! Jag är så lyllo mig! Men du kan ju också ha. Alla borde ha en egen armé av muminmuggar

2007-09-11 @ 15:43:56
Postat av: Jojo

Dom där kryddburkarna från Room är ju så himla snygga! Jag har också spanat på dom och funderat på att köpa. Tack för kommentar på min blogg förresten :)

2007-09-16 @ 21:14:42
URL: http://www.jojofalk.se/blog
Postat av: Karin

har du milleniemuggen i Muminserien?

2007-09-19 @ 12:47:36
URL: http://hemochliv.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits