Ny lya

Med det nya jobbet följer alltså även en ny stad (eller stad och stad, snarare ursäkt till stad. Alla orter där till och med fiken har söndagsstängt kan inte kallas städer enligt mig) och en ny lägenhet. Det blir nu tredje gången vi flyttar på 1½ år, men det gör ju ingenting för det är ju SÅ roligt. Speciellt flyttstädningen...

Fast det ska bli ganska skönt att få bo i en lägenheten och inte i en resväska, även om jag kommer sakna King Lear och hennes fina barn. Vi kan hämta alla våra fina saker som har stått förpackade hos Paltens moster i drygt ett år nu, jag har saknat dem. Men som vanligt när man flyttar in i hyresrätter finns det ju mycket man skulle vilja ändra på. Tillexmpel den förskräckliga plastmattan i köket eller de mörkgrå väggarna i vardagsrummet som förra hyresgästen fixade eftersom han inte gillade den blommiga tapeten. Jag vet inte riktigt om jag tycker asfalt är bättre, men men. Vi får väl se om jag står ut, annars kanske det är på tiden att Palten och jag tapetserar något. Det har vi aldrig gjort förrut. Dessutom blir man ju sugen på att köpa en massa nya grejer också. Tur att bibeln kom i går så man fick lite extra inspiration. De rosa hyllorna = najs! Och den här kudden var också fin!

Kommentarer:
Postat av: Bratwurst

Vad vi ha missat!! Sitter i stugan på västkusten och börjar längta tillbaks lite till vardagen.. Grattis vad roligt, berätta mer.. Bo, var?
Vi saknar er och vill ses snart. Grattis att ni äntligen får bo ihop.. När ska vi till Ikea? Ring

2007-08-02 @ 22:35:58
Postat av: Evasleva

ÅÅÅhhh vad skönt! Grattis, grattis! Jag vill oxå!

2007-08-03 @ 08:24:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits