De är ju tonåringar, trots allt.....

Idag hade jag lunch klockan elva. Jag var lite sen ner från min lektion så mina kollegor hade redan gått. Jag gick i godan ro till matsalen, tillfreds med dagen och utan att prata med eller störa någon. Plötsligt kom en klass dundrande ner för trappan, jag antar att deras lektion precis slutat. Samma klass som jag vikarierad i när de sa elaka saker i höstas. Jag har inte haft klassen sen dess. Jag har inte pratat med någon av elever eller haft något med någon av dem att göra. Jag tittade inte på dem, och jag sa ingenting till dem. Jag var precis på väg genom en dörr för att gå och äta min lunch när jag hörde att två av killarna som gick längst fram ropade något. Jag försökte undvika men mina öron spetsades. Jag förstod att de ropade till mig. Innan jag hunnit springa efter dem, tackla omkull dem och sätta ett välförtjänt knä  mellan deras beniga tonårsspiror hade de hunnit halvvägs enom korridoren och var glada i hågen på väg till sin näst lektion, eller kanske deras lunch som de skulle inta glada och nöjda. Utan att ägna en tanke åt den främmande oskyldige lärare de precis mobbat och sårat. Den lärare som spederade sitt förbannade medarbetarsamal med att gråta införsin rektor som hon knappt gillar. Lyckligt ovetande tonåringar. De är såna, det är såna de är, de är bara tonåringar. De har ingen framtid och de vet om det. De har kanske haft en svår uppväxt eller kommer från svåra levnadsförhållanden. Kanske någon läskig förort. Vem vet. Kanske är de bara ena riktiga skitskallar.


Vad de sa?

Flodhäst

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Men nä. Alltså jag tycker att du ska sluta. Jag tycker att du ska flytta till palten och skita i det här. Det är ju ingen idé när de beter sig såhär. EGENTLIGEN ska din rektor jaga rätt på ungjävlarna och ta dem i örat och viska någor riktigt obehagligt till dem så att de aldrig mer vågar öppna käften. Jag skiter högaktiningsfullt i all jävla "nu är jag den vuxna och ska föregå med gott exempel"-skit. Detta är krig och de kommer ALDRIG att fatta om inte nån människa talar om för dem att de är totalt jävla pantade och att de ska få ångra detta för evigt. Det är ingen ursäkt att ha en pissig uppväxt men det är en orsak. Men ingenting har blivit bättre av att man stryker medhårs och låter dem leva rövare: blir de inte uppfostrade hemma så får vi lärare göra det, annars kommer deras liv bli helt miserabelt. Och alla andras.
Stackars lilla paltis. Kram.

2007-02-13 @ 21:09:57
Postat av: Aradil

Har inte så mycket att tillägga utan jag instämmer med Ewa. Skickar en kram och hoppas att du får en fin alla hjärtans dag, utan otäcka tonåringar...

Postat av: barbasyster

Du vet vad jag tycker. Om jag bara får så ringer jag till din rektor - eller förresten, jag låter Propellerkepsen ringa. Sen får han ta med sig Über och skrämma slag på de små onanisterna!

2007-02-15 @ 09:02:19
Postat av: Schrill

Har bara ett ord att säga (med risk för att sjunka tillderas nivå)men här kommer det ARSELUNGAR!

2007-02-15 @ 19:58:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits