Hmpf!

I morgon ska Palten och jag spa-a oss. Mycket härligt! Men som med det mesta så finns det även här en baksida. Nämligen man måste ha bikini. Jag har ingen bikini. Eller jag har tre överdelar och två underdelar, men ingen hör ihop och av någon outgrundlig anledning så får alla olika delar mig att se ut som barbamamma, vet inte riktigt om jag kan skylla på binikin men.....
I alla fall, jag var ju tvungen att ha en bikini, så det har jag gjort nu. Stått i trånga, lysrörsupplysta provhytter och provat diverse färgglada och bältesbeklädda bikinis. Å även dessa får mig att se ut som Barbamamma, eller åtminstone buttugly!
Tillslut lyckades faktiskt Palten hitta en som var fin. Jag skickade iväg honom för att leta efter en annan storlek på en sak i brunt och rosa, från G(igantisk) til E(norm), men istället kom han tillbaka med en ny. Förvånande nog tyckte även jag den såg fin ut, och jag skulle just sticka ner en knubbig fot i ena benhålet när jag såg en liten lapp som hängde ihop med de andra. En rund vit lapp med tre bokstäver på. MOM.
Det var en mammabikini! Å det värsta av allt var att den passade!
Gråt-gråt. Jag vet egentligen inte vad som gjorde den så mammig. Det var ingen hög midja för att dölja en bebismage, och inga kupor som gick att lyfta bort för att dra fram en jättestor tutte, det var bara avtagbara axelband, men de kan man ju bara låta sitta kvar. så nu har jag inhandlat en stycken mammabikini.
Jag försökte övertala Palten att vi skulle köpa ett par bebisbyxor med bruna elefanter på, bara så att kassörskan verkligen skulle tro att jag var en mamma, men det gick han inte med på. Han är så sträng.

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Det har hänt oss alla. Vi har alla alla alla passat i mammakläder. Alltings jävlighet har bestämt det. Ja det är ju den tokiga mamman som har ställt till det så att min dag var pest. Men jag överlevde.

2007-02-28 @ 18:16:13
Postat av: moqen

Haha....dumma palten som inte låter dig babyshoppa ;) puss & grattis i efterskott (skäms och är röd om öronen & kinderna nu...)

Postat av: Aradil

Hoppas ni får det toppen imorgon och stort grattis i efterskott!

2007-02-28 @ 23:37:41
URL: http://aradil.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits