MrsPitepalt goes MrsLevengood

Ursäkta, detta barniga inlägg, men Blonda-My sade just en rolig sak som fick mig att komma och tänka på andra roliga saker. Som när min äldsta systerdotter Benny var litan och kallade alla delfin-liknande djur för öl. Eller när Palten ringer och Stora-Orange säger "Det är Palten, du vet han som du ska gifta dig med"
I somras var King Lear och hennes familj på sitt landsställe. De grävde i rabatten när helt plöstligt en tusenfoting kröp upp ur jorden. Blonda-My blev förskräckt och utbrast: "Blä, en hundring!"
Å för kanske en halvtimme sen var vi på övervåningen och jag la ner Blonda-My på golvet efter att ha hållt henne upp och ner. Hon började genast oja sig om att hon fick så ont så ont. Jag förstod ingenting. Jag la ner henne jätteförsiktigt och hon landade inte på någonting. "Var har du ont då?" undrade jag. "Åh, i min pungkula" stönade Blonda-My. "Va, nej det tror jag nog inte att du har." "jo, här" sa Blonda-My och tog sig för ryggslutet. På sin svanskota.
Punkgkula - svanskota, nja...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits