Dagens prognos

har varit blandad. Både upp och ner.

Ner när en av mina sjuors pappa ringde mig och med myndig herr-röst frågade varför hans dotter bara fick ett G i betyg av mig. Jag, som har jordens telefonskräck, pep fram att vi inte får sätta betyg enligt lag, att skolan har ett eget system, att dottern presterat dåligt på ett stort projekt osv. osv. Men inget hjälpte. Varför var det så här och varför var det så där? Va? Han skulle minsann följa min undervisning!
Det kändes som om jag vaknat och hittat ett avhuget hästhuvud i sängen.
Vaddå följa min undervisning? Ska han sitta med på lektionerna och kontrollera attt jag inte är för sträng? Eller ska han samla in alla arbeten och granska dem och ge dem egna betyg? Eleven går i sjuan och hon har fått ett omdöme i slutet av höstterminen. Hon går inte i nian och har fått ett dåligt slutbetyg. Morr! Dessutom ledde hans telefonsamtal till att jag kom tio minuter för sent till en av mina andra lektioner.
Lite ner var det också när jag mötte några klasskompisar till tjejapan som de inte hälsade på mig utan bara tittade med nonchalanta tjejapeblickar. Dumma små dumma tonåringar!

Upp var det dock efter jobbet när jag gick in på en brudbutik här i närheten och provade klänningen. The Dress.
Klänninget. Klänningen med stort K, ja faktiskt alla bokstäver är stora.
Jag tror att det här är den rätta. Jag tror det i alla fall. Under vårt maxtak och om jag är en duktig barbabrud och går ner några kilo kan jag ha en 36:a. Jag?! Jag som inte ens kan ha en 36:a när det handlar om skor.
Mycket trevlig! Eller som jag brukar säga, ooohhhh-  puss, puss - vacker!

(Alltså man måste pussa pussljuden, inte säga dem...)

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Åh vad kul! Vad skönt att det finnas annat än glitterspyor.

2007-01-12 @ 11:04:34
Postat av: Karin

Åhh, berätta mera mera mera!! Hur ser den ut??? Jag blir jättenyfiken, finns det kanske en liten bild att se????

2007-01-12 @ 12:23:16
Postat av: barbasyster

var finns klänningen??

2007-01-12 @ 13:55:07
Postat av: barbasyster

Förresten. Allvarligt. Vad är det för en jävla skola du jobbar på? Fler tjejapor än i en highschool-film, föräldrar med tunnelseende men utan insikt. Run Forrest run!!

2007-01-12 @ 13:57:47

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits