Paljettspya

På jullovet var Palten och jag på bröllopsrunda. Vi var i en guldaffär där de påstod att deras smeder kunde göra exakt en sådan ring jag ville ha, och att den skulle kosta 2000 kr mindre än vår (min, Paltens är ca 4000 lägre) smärtgräns. Dessutom provade jag några bröllopsklänningar. Men eftersom någon hade kräkts paljetter, pärlor och spets över alla klänningar så hittade jag ingen. Den stackars käcka expiditen hämtade jätteklänning efter jätteklänning, å när jag sa att jag ville ha en lite enklare klänning hämtade hon nån skittrist å enkel, med axelband (!) å javisst, några små paljetter. I hate paljetter!
Palten kände sig dock lugn och nöjd och tycker att vi har åstadkommit mycket.
Jag är fortfarande lätt stressad och hag ingen aning om hur jag ska kunna hitta nåt som jag gillar och som inte kostar miljoners miljarders.

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Alltså. När min emma gifte sig i somras köpte hon en på Noanoa. Man känner sig ju utklädd annars, som att man ska på maskerad. Puff och paljett är inte riktigt vår grej...

Postat av: Evasleva

Usch vad jobbigt! Hm... glad att jag redan har min klänning. Vad är det för fantastiskt dyr ring du ska ha?
Men lite kul är det väl...?
Hur långt har ni kommit med det andra?

2007-01-09 @ 11:05:37
Postat av: Maggie Grace

Keep up these useful pieces.

2010-11-22 @ 09:08:28
URL: http://maggie-grace.blog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits