Stress, stress, stress

Jag har ingen ro för bloggning. Bröllopet är nu bara tre veckor och fem dagar bort, och jag börjar bli lite stressad. Vi har fortfarande inte bokat någon tårta, endast tårtställning, menyn är inte färdig, vi måste prata med dj:n, boka in ett möte med prästen, beställa blommor, skriva middags- och vigselprogram samt 100 placeringskort. Dessutom borde jag provbinda buketten snart. Jag är inte lite stressad, jag är BAUTA stressad.

När ska vi hinna allt? Och hur bra kommer det bli? Och varför har ingen av våra 100 gäster anmält att de är allergiska, eller vegetarianer? Palten menar att har de inte anmält det så får de skylla sig själva, men jag tycker det skulle va lite tråkigt om hälften av gästerna fick allergiska reaktioner så vi satt med en hel restaurang full av Alfonsskallar. (Alltså jag tycker inte själva Alfonsskallarna skulle vara jobbiga, ganska roliga faktiskt, men själva obehaget och den eventuelle syrebrist som våra gäster skulle lida av, den vill jag helst undvika)

Dessutom måste jag ringa frisören och höra med henne om hon vet något om hur man kan täcka tatueringar. Nog för att jag kan stå för min tatuering som jag skaffade i min alternativa tonår, men svart tribalmönster på överarmen och vit brudklänning med ljusrosa rosor matchar inte riktigt. Åtminstone inte i min värld. Har någon några förslag eller ideér?

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

uhinner! Delegera lite uppgifter till vänner och familj.
Latex borde funka på tatueringen, gå till en lite bättre sminkaffär, eller en där man säljer latex som man använder i film och teater.

Postat av: Evasleva

Mm jag vet.
Vi har skrivit och sagt till alla gäster att vi måste ha deras personnummer. Annars kommer de inte på området där festen är. Ändå har alla inte hört av sig med det! Jag har inte ork att ringa alla och fråga. De vet ju! Blä. dumma gäster!
Bara ibland....

2007-06-05 @ 11:41:01
Postat av: Ellinor

Vart ligger denna skola och vad heter den. Är den i Umeå måhända?

2007-06-05 @ 14:30:55
URL: http://ladye.blogg.se
Postat av: Dr Snuggles

huvudsaken är att ni har roligt!
Alla är ju där för att fira er så de små detaljerna är inte så viktiga när det
väl gäller. Ok kanske allergi är viktigt vill ju inte ha ambulansbesök på bröllopet, men annars är det lugnt.

2007-06-07 @ 10:42:09
Postat av: mrspitepalt

Skolfröken - jo det stämmer nog. Jag är aningens dålig på att delegera bara, vill ha kontroll på allt själv. Men det där med latex måste jag testa, tack för tipset!
Evasleva - jobbigt! Man vill ju inte behöva ringa runt alla igen, men jag tror nog vi måste ringa några stycken, å jag som hatar att prata i telefon...
Ellinor - nä inte Umeå, nånstans i Stockholm
Dr Snuggles - jo, det stämmer väl. Men sjuhusbesök vore inte roligt.

2007-06-07 @ 17:38:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits