Barbamamma goes piff

Sitter träningsklädd och väntar på att gå iväg. Passet börjar om en och en halv timme, men jag ska gå om cirka 50 minuter. Det kommer säkert vara fullt på passet och så får jag tråka i gymmet istället. Det är så j-a svårt att släpa sig iväg när man väl kommit hem. Då vill man bara gå i mjuka byxor och tjocka sockar och dricka kaffe och interneta och titta på tv.  Inte träna, inte rätta deckare, inte vara duktig. Bara var lat och ledig.
Men nu är det då i alla fall tänkt att jag ska vara lite duktig. Duktig så man slipper få ryggfläsk, eller snarare sid-svank-fläsk. Som lägger sig på jeansen när tröjan åkt upp. Slippa ha tröja som åker upp över ryggfläsket. Slippa veck i sidan när man böjer sig ner för att ta upp ett papper. Slippa päronrumpa och putmage. Vara duktig och inte se ut som Barbamamma.
Eller åtminstone en piffig Barbamamma, som dragit åt midjan med ett modern skärp och blivit lite mindre om baken. En sån kan jag vara. Men då måste jag ju vara duktig. Så på med träningsbyxorna, och bort med mjukmyxorna.
I och för sig är ju träningsbyxorna också mjuka, men ja.... ni fattar.

Kommentarer:
Postat av: moqen

Duktiga duktiga du....själv superlatar jag mig i soffan, dock iklädd träningsbyxor....de har numera blivit mysbyxor...usch och fy på mig!! Ska följa ditt exempel i veckan och svettas bort lite sidfläsk ;) Puss & kram

Postat av: Jenny

Tack så mycket för ditt inlägg, jag måste säga att jag gärna skulle se en bild på stolarna och det fina tyget... som inspiration! =)

2007-03-14 @ 10:56:44
URL: http://skaparhyllan.blogg.se
Postat av: Evasleva

Men det är ju roligt att träna!

När man väl kommit igång... och ändrat tankemönster... vilket är minst lika jobbigt som att träna... Men när det väl är gjort! Då är det jättekul!

och jag menar faktiskt det här ju ;)

2007-03-14 @ 17:23:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits