Pust och stånk och flås

Jag har varit och tränat. Trän trän. Först skulle jag gå på ett skivstångspass där man lyfter pinnar med tunga skivor på rakt upp i luften. Men passet var fullt, så jag fick träna i gymmet i stället. Jag gillar inte gym. Det är en massa skumma typer där. Biffiga karlar i små linnen med enorma armar som lyfter konstiga vikter på snöre som väger tusen kilo och sen stånkar och grymtar de hela tiden. Mindre biffiga killar som också har små linnen och går runt och låtsasspänner sina små muskler i hopp om att en dag få leka med de stora grabbarna. Par där båda är lika vältränade och tränar på samma maskiner och ser nästan likadana ut. Killen är alltid lite längre och lite biffigare. Tjejen är nästan alltid blond, med sånt där blankt hår som aldrig frissar. Minimala linnen på båda, förstås
Sen brukar där va några udda typer också. Gamlingar, och Barbaliknande figurer som är superröda i ansiktet och kämpar för att inte fastna i någon maskin så nån sn där läskig parbrud eller låtsasbiffig karl skrattande måste släppa loss henne.
Gissa vilken kategori jag tillhör?


Nackdelen med att gå och träna är dock att man blir så himla hungrig. Jag har hästätit en tallrik kött och potatis. När man hästäter tar man stora stora tuggor som man liksom skyfflar in i munnen. Man äter inte så där fint som SJP gör när hon äter jättestor chokladtårtbit på smal gaffel. Man äter mer som en svulten tonåring. Inte vackert!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

du är så duktig! själv kostar träningskortet säkert 1000kr per gång så få gånger jag har orkat dra mig dit... mötet med föräldrarna gick bra! =)

2007-03-19 @ 15:51:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits