It is a busy day in the blogg-world

Idag är en sån där dag när jag har massor att blogga om igen. Jag lovar inte att det är särskilt intressant, men det finns i min hjärna och det vill bli bloggat om. Jag tar det i den ordning det hände.

*Varning, jag vill varna känsliga läsare, det förekommer starka ord och annat snusk i detta inlägg!"

1. Jag har alltid promenadtröja på mig när jag åker till skolan, eller kanske ska jag säga reströja. Jag är nämligen lite allergisk mot armsvett. Inte så att jag får utslag eller att min huvud svullnar upp till Alfons-size, utan mer så att jag blir nojig och tänker att jag ska få armsvett och så får jag det. Eller om tröjan eller blusen har en konstig kort ärm, eller ja det räcker nästan med kort ärm, då får jag också det. Ofta kan dock sådana tröjor och blusar vara fina, så därför har jag reströja för att jag sedan ska kunna ha dessa svettframkallande kläder när jag väl är i skolan och inte behöver stressa runt för att hinna över övergångsställen och hinna med tunnelbanor. Okej, en lång inledning...

När jag väl var i skolan skulle jag gå in på toaletten för att byta om från reströja till skoltröja. Vi har en toalett på 20 lärare. Är ni förvånade? Nej, jag trodde inte det heller. När jag så skulle gå in på toan och byta om var det någon där så jag satte mig vid datorn. Personen var där länge och det bådar aldrig gott. När dörren till sist låstes upp kom en av gymnastiklärarna ut. En britt eller irländare eller vad han nu är. Vi hejade och sen skulle jag gå in på toan. Men huva! Han hade gjort det där som brukar ta lång tid och det var inte allt. Han hade inte tittat efter sig när han spolade, så nu flöt det omkring en brun golfboll i toaletten!

Hur kan man inte titta efter sig när man varit på toa och bajsat? Jag förstår inte det. Jag tittar alltid och om jag kommer in på toa och det är någon innan mig som bajsat och det är ränder efter den personen så borstar jag alltid bort det. Annars kanske någon tror att det är JAG som lämnat efter sig snuskbajsränder. Dessutom hade han lämnat locket öppet så bajsbollen var verkligen det första man såg när man kom in på toaletten. Det var som en liten brun skeppsbruten köttbulle som låg i toalettvattnen och skrek "här är jag, spola ner mig för guds skulle! Vem som helst kan ju se mig!" Å det gjorde vem som helst också. Nämligen jag,  å det var inte tlevligt...

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Nä! FY f-n vad äckligt! Jag gör precis som du, hade kunnat skriva det där inlägget själv.

Postat av: Ewa

hurv. stackers palt.

2007-05-23 @ 19:45:34
Postat av: moqen

hahaha, usch din stackare, ingen rolig inledning på morgonen.... Jag håller helt och hållet med, man städar upp efter sig....yuckie gymnastiklärare ;)

2007-05-23 @ 19:54:48
URL: http://elinpelin.bloggspace.se
Postat av: Evasleva

Nä, jag hade ingen aning faktiskt. Trodde inte att det skulle vara än. Och jag hade massor inplanerat den dagen! "nä, då skulle jag ha rakat benen" räckte som bevis för att kidnapparna verkligen skulle tro på mig att jag inte hade anat något.
är du rädd? ;)

2007-05-23 @ 21:00:11
Postat av: elin r

mmm det är verkligen vidrigt! vi hade precis en kollega som var över och kollade fotboll...(var visst en mycket viktig final som spelades) och när erik går in på toaletten så har han inte gjort rent eller spolat ordentligt!! hur sjukt är inte det, hemma hos någon man känner? (inte för att det är bättre någon annanstans men iaf!)riktigt vidrigt är vad det är!

2007-05-23 @ 22:58:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits