Jag är en sån där nu, en vuxen

Okej, nu börjar jag bli vuxen på riktigt.
I och för sig var det snart 10 år sedan jag flyttade hemifrån. Jag har bott sambo i snart sex år (eller ja, vad det nu är vi håller på med, särbo kanske). Jag har lyckats utbilda mig och jobbat i ett helt år. Jag har sålt en lägenhet och deklarerat och betalat skatt. Jag ska gifta mig inom en månad och kommer vara någons fru. Men ändå, jag har inte känt mig helvuxen än. I och för sig kanske det har att göra med att jag gillar barnfilmer som 
Harry Potter mest av allt, att jag samlar på Pez-figurer och att jag blir alldeles lycklig av tjocka runda figurer på pastellig porslinsbakgrund. Men det kommer jag nog alltid göra.
Men på väg hem upptäckte jag att syrenen slagit ut. Å det luktade så gott. Jag var tvungen att klättra upp på en sandlåda och stoppa in hela nosen i en stor syren-klase . Härligt, nu är det sommar! Å det var då det slog mig. Jag är vuxen nu. När man stannar upp och doftar på blommorna är man antingen Ferdinand eller vuxen. Å jag är inte Ferdinand. Dessutom tror jag inte Ferdinand skulle pipa "Å, syrenen har slagit ut, vad härligt!" till en ointresserad Blonda-My


Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Den 16.e juni är det :)
Nu ska vi just börja med bordsplaceringen.

2007-05-21 @ 19:53:56
Postat av: moqen

Haha....då är jag också vuxen, ve och fasa, men syrenerna luktar alldeles alldeles underbart!

Postat av: Ewa

Okej, men mina arbetskompisar frågade om du sålde smyckena du gör.

2007-05-21 @ 23:53:16
Postat av: Barbasyster

Jag gjorde samma sak igår!! Dessutom funderade jag på om jag skulle ta mig til en handelsträdgård för att titta på olika typer av syrener och kanske köpa en lite att plantera i min trädgård. Där föll det dock eftersom jag inte har några pengar, så jag är inte riktigt vuxen än. Sorry, du vann nog!

2007-05-22 @ 07:33:25
Postat av: mrspitepalt

Evasleva - ja men då har vi två veckor till efter er, nu känner jag mig lite lugnare.
Moqen - jag vet!
Ewa - å vad snälla de är! Jag kan gärna sälja några till dem!
Barbasyster - jag kan köpa några till dig. Jag snurar bara mina tjocka guldringar och öppnar min feta frökenplånbok... i och för sig får du ju skjutsa mig till affären, så du är nog vuxnast ändå.

2007-05-22 @ 18:07:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits