Moff-moff

Jag har flyttat bröllopsklänningen till Palten nu. I helgen måste vi boka underkjol, och för att göra det behöver jag både klänningen och skorna. Detta innebär att jag inte kan titta på den varje kväll och pussa med grod-pussmun och smack-ljud. Detta innebär också att min stress inför bröllopet och en eventuell önskan om att andas i klänningen har försvunnit. Jag väljer att skylla på det i alla fall. Det är enklare än att bara skylla på min egen brist på självkontroll och disciplin. Ikväll framför TVn var jag tvungen att trycka i mig fem (okej, åtta) Marianne ur king Lears gömma (Ålle-Bolle var också med, men han är ju tio år och spelar fotboll, tennis och tränar friidrott och ser faktisk ganska cool ut i Cheap Monday-jeans, så han kan nog få äta lite snask) plus en (okej två) rostmackor med marmelad (god marmelad med mango, inte apelsin. Jag avskyr apelsin, det är så surt och läskigt med apelsinskal i).

Det enda det har resulterat i är att min midja känns extra stor och den avlägsna klänningen känns extra trång. Dessutom mår jag aningens illa.

Inte bra.

Klänningen, kom tillbaka!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits