Jag är less!

I helgen var vi hos Barbasyster. Palten var på herrmiddag på lördagskvällen, men jag hade tur och behövde knappt lämna huset. Det var härligt. Men i går när vi skulle åka hem kändes det mycket tungt.

Jag gillar inte att bo över två timmar från mina systrar. Dessutom gillar jag inte att bo här där vi bor. Det känns surt att bo i en lite småsunkig lägenhet med supersunkiga grannar och veta att snart måste man flyttstäda igen. Själva flytten känns inte jobbig, men själva flyttandet. Och sen frågan om var man ska flytta. För bo i en till hyreslägenhet i något år och sen flytta igen är både jag och Palten väldigt o-sugna på.

Jag vill ha ett hus nu! Helst skulle jag bo supernära båda mina systrar, vilket blir lite svårt eftersom de inte bor nära varandra och de bor båda i ganska dyra områden. Men nära vill jag bo. Närmare än nu. Helst inom en halvtimmes resväg. Och så vill jag bo i ett hus. Ett hus som är bara vårt. Där vi kan tapetsera och måla och inte ha jobbiga grannar som lyssnar på TV på hög volym så man hör mumlande röster när man ska sova. Det är ju som att sova med något läskigt spöke i väggarna. Dumma tonårsgrannar ovanför som är uppe sent!

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Jag förstår exakt! Det är så tungt att inte riktigt veta, att inte ha något som är ens eget! Blä för det. Det är så otroligt härligt och underbart att veta att vi ska bo i vår lägenhet ett bra tag och att vi kan lägga ner tid och pengar på att få det som vi vill. Och inga dumma grannar heller :)
Hoppas ni hittar det letar efter. Snart.

2007-11-12 @ 09:16:22
Postat av: Barbasyster

Jag ska nosa upp ett litet billigt hus på landet till er. Och då kan alla marsvin få bo där också?!

2007-11-14 @ 14:08:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits