Min torsdag

I morse när jag vaknade och skulle ta på mig linserna upptäckte jag att de inte låg i sin behållare. Den var alldeles tom. Några som dock inte var tomma var mina ögon. Jag hade sovit med linserna på hela natten. Men det kändes rätt okej. När man pratar med optikern låter det ju som om man hellre ska gnaga av sig sin ena arm än somna med linserna i, men tji fick optikern. Mina ögon är så glada så. Eller så är det bara inbillning och ikväll när jag tar  ut linserna följer hela ögat med. Hm.... kanske bäst att bara låta dem sitta i, för alltid.

Palten är på middag på sitt jobb så jag är mol allena, något jag tycker är ganska trist. För att liva upp det lite tänkte jag koka kola. Bara en månad och två dagar kvar till julafton. Vanlig kola och jordgubbskola. De vanliga kolorna blev goda, men lite för hårda. Det hindrar ju inte mig, så jag har redan satt i mig halva plåten. Men jordbuggskolorna.... jag vet inte. De kokar just nu, och det ser mysko ut. Men men, man måste väl prova nya saker. Om det smakar snusk är det ju säkert en och en halv timme kvar till Palten kommer hem. Så då hinner jag äta upp alla, nej jag menar ju slänga dem naturligtvis.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits