Muffinsdagen

Idag hade jag min läskiga fikadag. Jag spenderade fem timmar i köket igår, bakandes muffins. Jag har bakat muffins tusen gånger. Det brukar aldrig bli fel. Mussinsarna blir stora och pösiga och goda. Men den här gången var inte muffinsguden med mig. Alla muffinsarna blev platta och opösiga, och de var inte så goda heller tyckte jag. Men jag kunde ju inte låta bli att ta med mig dem och Palten påstod att han tyckte de var goda när jag tvingade honom att provsmaka några stycken. Så sagt och gjort. Idag bjöd jag 57 muffins till 36 lärare i åldrarna 32 - 61 (mest damer) Och de gillade dem! Nu vet ju inte jag om det helt enkelt är så att alla lärare gillar fika, eller att damer gillar bakat eller att de är väldigt artiga. Kanske en kombination av alla tre. Men så goda var de ju inte ens... Förutom de med hallon, päron och kardemumma. De var smaskiga. Men de andra var lite småtrista. Men alla bara ohade och ahade och undrade vem som bakat och sa att det var så gott. Jag blev alldeles generad och ville gömma mig under bordet. Som tur var hade jag lektion som jag kunde smita iväg till.

I morgon ska jag gå på adventssamling i kyrkan och titta på mina estetelever. Det ska bli trevligt. Sen är det bara en liten lektion och sen helg, och första advent!

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Jag vill också gå på nån advetssång-grej. I allaf all en ett luciatåg. Undrar vart jag ska hitta det? Något förslag? Man kanske kan smita in på kattedralskolans luciatåg eller nåt. De har ju en stor aula..

Jag inte bara hade sminkborttagningskräm med mig, svägerskan hade och ställt in det och ansiktskräm och sånt :) Hur kunde du låta palten packa åt dig? :) Men ni hade väl det jättebra i alla fall gissar jag.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits