Äntligen!

Idag får vi förhoppningsvis en ny bil. Eller får och får, köper menar jag ju naturligtvis. För många stora slantar. Palten och pappa ska åka och titta på den, och är den så fin och bra som vi hoppas ska vi köpa den! Det ska bli så skönt att få en större bil. Palten pendlar till jobbet varje dag och det känns inte roligt att ha honom köra omkring i vår lilla Toyota nu när det börjar bli kallt och halt. Dessutom ska det bli skönt att slippa vara på jakt efter en bli. De senaste månaderna har Palten suttit klistrad framför Blocket och bil-Tradera och tittat på bil efter bil, tvingat mig att tycka och välja och sedan upptäckt ännu en bra bil. Och jag har sagt från början att jag inte vet någ, och att jag inte bryr mig så jättemycket. Jag vill ha en svart, snygg bil. Det är det enda jag bryr mig om. Jag uppfyller alla fördomar man kan ha om tjejer och bilar. Men så är det. Jag har ju inte körkort själv, och jag litar på att Palten har koll på vilka bilar som är bra. Den här bilen vi har hittat nu är i alla fall svart. Mycket bra!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits