Fördriva tiden.

Varannan tisdag har jag ett glapp på tre timmar. Under den här tiden borde man vara effektiv och planera, rätta och fixa. Men oftast är man inte det. Oftast gör man sånt här istället. Jag har nu 45 minuter kvar av mina tre timmar och inget effektivt har hänt. Åtminstone inte på skolan. Jag bestämde mig dock för att gå och handla så behöver jag inte göra det på hemvägen. Dessutom gick jag och köpte en ny virknål eftersom min har försvunnit och jag tänkte att jag äntligen skulle göra klart det där lapptäcket som jag började på för typ två år sedan. Handarbetsaffären ligger så nära vår lägenhet så jag tänkte att jag kan lika gärna gå hem med varorna på en gång. Sakt och gjort, å så hann jag med en kopp kaffe hemma vid köksbordet. Mycket bra. Det är det positiva med att bo på samma ställe som man jobbar. Det negativa är att jag träffade fyra elever på vägen från skolan till ICA. Just på väg till ICA kanske det inte gör någonting, men när man träffar dem på helgen eller när de är på samma fik eller när de står utanför huset och är fulla och pratar med hög tonårsröst. Då är det negativt. Då är man aldrig ledig, då är man alltid fröken.

Nåväl, jag känner mig i alla fall nöjd med min eftermiddag. Och man har ju rätt till en motionstimme per vecka, så jag får väl se promenaden på ca 4000 steg som min motion idag. Najs!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits