Mormors makaroner är godast.

Idag har Palten och jag varit och hälsat på min mormor. Sist vi sågs var på bröllopet och hon frågar alltid när vi ska komma. Eftersom vi ändå tänkte åka ner till pappa och byta däck tänkte vi passa på att hälsa på, och varje gång vi är där äter vi alltid samma sak. Stuvade makaroner och köttbullar. Så även denna gång. image216
Mormors mjölkmakaroner är de godaste.

Efter det fikade vi och tittade i gamla album. Folk i sådana album är alltid så fina. Mormor berättade att deras mamma alltid tvingade dem att klä upp sig när någon hade en kamera. Det var därför de stod i finklänning och lackskor i trädgården en vanlig torsdag, utan anledning. Fina.

Det där röda ska föreställa ett glas saft. Inte ett litet rött bowlingklot som av någon outgrundlig anledning lagt sig bredvid min tallrik.

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Jag trodde det var en julgranskula. Jag förstod inte varför bara. Kanske att du tyckte det var mysigt med jul. Och med mjölkmakaroner. Och med mormor...?

2007-10-08 @ 11:07:16
Postat av: mrspitepalt

Äsch, så där säger bara elaka barnbarn som inte åker och hälsar på sina gamla mormödrar. Hon har ju inga kort på lillaorange, nähä då! Ska det vara så, va?

2007-10-08 @ 12:57:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits