Rara elever

Idag efter min sista lektion kom tre tjejer i klassen fram till mig. Jag satt vid katedern och fyllde i närvaro och de ställde sig framför katedern som en fnittrig mur. Hjälp, tänkte jag. Nu kommer de skälla på mig eller ifrågasätta nåt betyg eller så. De tittade lite generat på varandra och sen sa den ena "jo, vi tycker ju det är så roligt att du ska ha barn..... så vi bara undrar ....... om du vet vad det blir. Pojke eller flicka?

Rara söta gymnasieelever! Dessa gick i och för sig i trean, så det är ju grädden på moset så att säga, men ändå. Aldrig mer högstadiet! Aldrig mer! Bara gymnasiet. Jag skulle äta många sorters bajs för att slippa jobba på högstadiet.

Kommentarer:
Postat av: Making it lovelyy

Hihi, det var gulligt, tycker du att de är mognare på gymnasiet är det därför du säger aldrig mer högstadiet?

Gunilla i Singapore, med dotter snart i högstadiet, hihi!

Postat av: mrspitepalt

Mognare och snällare. Det året jag jobbade på högstadiet fick jag bara höra elakhter från eleverna, nu får jag höra snälla saker. Men självklart finns det ju båda sorters elever både där och här. Men jag tror att de elaka kommentarerna är tystare och färre på gymnasiet, och de snälla är tystare och färre på högstadiet.

2008-04-17 @ 15:47:43
Postat av: Evasleva

Hahaha!
"Jag skulle äta många sorters bajs för att slippa" Det uttrycket ska jag komma ihåg!
Hur var lägenheten?

2008-04-18 @ 20:28:30
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits