Morr!

Jag får lite dåligt samvete när jag läser det förra inlägget. Det känns som om jag klagar utan anledning. Visst kan det kännas lite jobbigt när man måste amma hela tiden och Kotten inte vill bli buren i sjal eller sele eller körd i vagn. Men han är ju väldigt snäll. Gråter nästan bara när han är hungrig, sover bra om nätterna *peppar, peppar* och är söt som socker. Självklart kommer det lösa sig i höst när Palten jobbar, jag har bara vant mig vid att ha honom i närheten.

Dessutom undrar jag hur social jag kommer kunna vara. Det där med vagnen innebär ju att det blir lite bökigt att åka någonstans med tåg, och eftersom jag inte vill köra i Stockholm vet jag inte hur jag då ska ta mig dit och träffa mamma Bratwurst och miniwursten. Det känns lite läskigt överlag att köra själv med Kotten i bilen, speciellt med tanke på att jag inte kört själv med bara mig själv i bilen... eh ja, ni förstår. Så då vet jag inte om jag törs åka till Uppsala och träffa Barbasyster eller kompisar som bor där. Eventuellt ska det inte bli någon mammagrupp här heller eftersom de håller på att omvandla BVC på något sätt, så jag kan inte träffa människor där. Öppna förskolan är ju ett alternativ, men det känns lite läskigt. Jag kommer helt enkelt få sitta hemma och glo på TV.

Nej, nu klagar jag ju igen! Vad är det för fel på mig? Jag skulle ju skriva ett inlägg som var tvärtemot det förra trista inlägget. Men så blev det precis likadant. Morr! Jag är nöjd och glad. Har druckit kaffe och ätit frukost, tittat på två avsnitt av Lost och Kotten sover i sin vagn sedan sjutton minuter tillbaka. Jag klagar inte.

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Men lilla vän! Detta är din blogg och en av de sköna sakerna med att han en egen blogg är ju just att du själv får bestämma vad som ska stå här. Att lätta lite på frustation eller oro genom att skriva av sig är väl jättebra. Och så får vi ju chansen att ge luite feedback och skicka lite stärkande sajberkramar. "For better or worse" heter det ju.



Tråkigt att ni inte verkar få igång någon mammagrupp. ÖF är ju ett alternativ men oftast är det äldre barn där. Kolla om det inte finns något babycafé eller liknande. Eller kanske kan du gå en kurs i babymassage eller babysim med kotten?



Du kommer att fixa det här galant!

Postat av: mrspitepalt

Snäckan - tack! Det känns skönt att höra att det är fritt fram att klaga och att jag till och med får respons.



De har babygrupp på ÖF, så jag kan ju hoppas på det.

2008-08-15 @ 13:39:43
Postat av: Skolfröken

Jag har aldrig fattat att ni bor här! Då kan vi ju ha blogg/bebis-träff ju! Om du nu vågar dig in till stan någon gång alltså ;-)



Och så håller jag med Snäckan- klart du ska få klaga i din egen blogg! Dessutom är det skönt att läsa att fler än jag tycker det är meckigt att vara själv och kånka på vagn och bebis och så.

2008-08-17 @ 19:51:47
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits