Puckon med pälsmössa

Jag och Kotten har varit hos King Lear i helgen. Vi åkte dit i torsdags och då passade vi på att träffa fru Bratwurst och miniwursten.Grabbarna var stora killar och satt i varsinn barnstol och åt puré när vi var ute och lunchade. Det kändes mycket märkligt. Men trevlig.

Men sen på hemvägen stötte vi ihop med ett pucko. Vi gick i bredd på trottoaren, en bred trottoar. Ungefär tre meter framför oss höll en gubbe med pälsmössa på att korsa vår väg. Vi gick inte jättesnabbt och hade gubben bara fortsatt i samma takt hade våra vägar aldrig behövt mötas. Men gubben hade tydligen gått omkring och samlat på sig irritation över barnvagnar och nu ville han ta ut det på någon. Nämligen mig. Han stannade framför vagnen och väntade tills jag kom fram. Då sträckte han upp handen och tog tag i vagnen och snäste "ta det lite lugnt här" med tysk brytning. "Hade du bara fortsatt gå hade jag ju inte kört på dig" svarade jag. "Jag har dåliga knän!" fräste gubben tillbaka samtidigt som han började gå mot mig och vagnen. Mina beskyddarinstinkter väcktes till liv och jag fräste tillbaka "du rör inte vagnen igen!" Gubben började då peta på mig med ett av sina långa, tyska fingrar, "jag rör på dig, jag rör på dig, skitstövel!" Här fick jag hindra min första instinkt att sparka kräket på smalbenet, eller ännu hellre ett av hans dåliga knän, och istället gormade jag " ta den där pälsmössan och kör upp den i arslet!". Resten av eftermiddagen ägnades åt att vara förbannad. Varför finns det så många idioter? Och varför stöter man på dem så ofta när man är i Stockholm? Och varför har de pälsmössa? Dagen efter träffade jag en överklasskärring på NK med pälsmössa. Pälsmössa med guldtyg i mitten. Fint som kattskit i vällingen.


Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Men shit vad obehagligt! Och fan vad sur jag blir när de där jävla människorna tar tag i vagnen! Men jag är sjukt impad av att du ändå kunde fräsa tillbaka så bra, jag blir alltid som en guldfisk och står bara och gapar. Och sen börjar jag grina.



En pälsmössa med guldtyg- shit vad läckert! Undrar var hon köpt den? Vad härligt att gå omkring med lik på huvudet.

Postat av: Västmanländskan

Du får flytta till Skåne. Här nere är folk rätt så trevliga och hjälpsamma när man kommer med barnvagn.

2008-12-15 @ 09:48:42
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits