Rotanloukku - en klassiker?

Igår satt jag och surfade lite julklappar. Vi kan inte komma på vad vi ska köpa till Kotten. Med en lägenhet på 55 kvm och ett överfullt förråd känns det som det gärna får vara en liten present, ingen pulka alltså. När jag surfade runt snubblade jag över en gammal
klassiker
Rotanloukku, råttfällan! Jag trodde i alla fall att det var en klassiker, ända till Palten sa "vad är det där för spel?" Han hade aldrig spelat det! Hur är det möjligt? Jag trodde alla spelade det när de var små. Att det var som
labyrint, coronne eller mastermind. Har ni spelat rotonloukku när ni var små?

Kommentarer:
Postat av: Västmanländskan

Ja, absolut. Det trodde jag alla hade :)

Postat av: ally

japp, där klämde man fingrarna i på lekis...

2008-12-18 @ 10:49:05
Postat av: mrs Pitepalt

Jag anade nog att det bara var Palten. Men han är ju norrlänning, och de är ju lite efter där uppe ;)

2008-12-18 @ 15:31:01
Postat av: Evasleva

Det är klart jag har!

han kanske inte har gått på dagis?

Jag tror det är en favvis där för att öva finmotoriken.

2008-12-19 @ 10:25:25
URL: http://www.evasleva.blogglse
Postat av: Paula

Givetvis har jag spelat det typ på lekis! (Jag är 44 och uppväxt i Västerbotten.)

2008-12-19 @ 14:21:03
URL: http://paulas.se
Postat av: Dr. Snuggles

Klart jag har!

2008-12-19 @ 14:21:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits