Helgmiraklet!

I helgen får vi besök, kors i taket. Ikväll kommer King Lear och hennes familj och i morgon kommer pappa och hans sambo och eventuellt även farmor. Detta betyder att jag måste städa.
Det är alltid praktiskt att få besök, utöver att det är väldigt trevligt. För vet man att folk ska hälsa på så måste man städa upp sånt som man tidigare kunde blunda för. Typ högen med kläder på stolen i sovrummet eller de där superviktiga pappren som Palten har lagt lite här och var och som är väldigt viktiga och väldigt bra (tur att jag aldrig lägger viktiga papper någonstans där de inte ska vara...). Dessutom ska jag baka. Baka och laga mat och köpa vin. Och det är lite ångestladdat. För King Lear är superkocken, som kan slänga ihop två gamla ledsna morötter och en kålrot och så smakar det jättegott.
Men det är bara roligt att få besök. Nu lät det som om det var jättemycket arbete och ångest förknippat med denna helg. Men det är bara nöje och lite lätt förvåning över att King Lear och co verkligen ska ta sig hit ända från Stockholm.
It's a miracle!

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Vad kul! Hoppas ni får en kanonkul helg :)

Postat av: Evasleva

Det är väl klart att du inte ska få dåligt samvete för att JAG tränar. Det verkar ju dumt ;) Du gör ju så mycket som jag inte gör och jag blir avundsjuk på.

2008-02-29 @ 14:27:50
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Evasleva

Mm.. ofta är det ju inte så kul ibörjan. Man måste komma över tröskeln och bara göra. När man sen ser resultat och märker att man mår bättre. Då VILL man :)
Du kanske ska testa gravidyoga eller nåt. Det verkar ju superbra :)

2008-03-01 @ 16:48:01
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits