Snörvel och snyt

Att vara förkyld och gravid på samma gång är ganska jobbigt. Man är redan otymplig, trött och lite lätt öm i hela kroppen. Men nu har man även rinnande näsa/total stopp, halsont och hosta. Plus min halsbränna som kommer om nätterna. Det är inte roligt.

Idag har jag tre lektioner och sen får jag gå hem och ta emot vår nya fåtölj, och betala för den. Vilket innebär att vi kommer få leva på honungsvatten och kiwis resten av månaden, men det gör jag ju redan så det är bra. Jag kan åtminstone sitta skönt medan jag snyter och snörvlar mig igenom sportlovet.

Alla hjärtans dag kommer vi nog inte fira så speciellt. Jag har redan gjort ett kort till Palten och sen tänkte vi nog äta lite mysigare middag i morgon kväll. Men han blev väldigt nervös i måndags när vi träffades på ICA och jag hade köpt tulpaner, "eh, det är väl inte alla hjärtans dag idag?!". Men eftersom han också arbetar i skolvärlden kommer han nog inte missa att det är idag som dagen är, det brukar ju firas och donas ganska ordentligt på skolorna.

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Stackare! ta hand om dig nu, snart har du lov! :)
Ja, den där vita godsstilen är ju inte direkt min stil heller, det kan vara kul att kolla på nån gång men det känns mest som att kolla på nåt konstföremål eller nåt. Inte som idéer till sitt eget hem.

Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Stackare! Hoppas du kryar på dig snabbt.

2008-02-14 @ 11:15:33
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: Ewa

Om man har halsbränna får bäbis mycket och tjockt hår när bäbis blir stor sa en tant till min mamma som också led av detta som gravid.
Ja och du vet ju hur det gick. Nu är det så långt att jag kan sitta på det. Tjockt som hästtagel.

2008-02-15 @ 08:50:45
URL: http://www.kafferepet.wordpress.com
Postat av: Västmanländskas gravidsvammel

Hej! Har börjar gravidblogga lite på en annan url.
Är det OK att länka till dig?

2008-02-15 @ 11:39:15
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits