Ännu en måndag

Måndag igen och jag sitter som vanligt trött på jobbet och längtar efter eftermiddagen så jag kan få gå hem. Helgen spenderade vi i Sthlm hos King Lear och hennes familj. Det var trevligt. Vi åt mycket och gott och jag gick på stan. Palten lekte pojklekar med sina pojkar, typ gick på krigsamuseum och drack öl. Sen på lördagen kom pappa och hans sambo, samt sambons dotter och hennes man, och då åt vi ännu mer. Plus att jag fick en första present till Kotten. Presenter är trevligt! Det var ett par små, små tossor för små, små fötter.

I går var vi på tennisträning med Blonda-My. En flock sexochetthalvt-åringar som sprang runt med raket och mjuka skumgummibollar. De sköt bollar över nät, ibland i nät och ibland på varandra. Sen kastade de bollar och balanserade på raketen. Blond-My var mycket duktig, såklart! Å sen var vi tvugna att åka hem. Söndagsångesten blir alltid ännu värre när man måste åka tillbaka hit. Det är inte särskilt trevligt! Men nu är det måndag, och sen tisdag och snart är det helg igen. Och sen sitter jag här och har måndagsångest som vanligt...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits