Härliga helg!

Fast det bara gått en vecka är det skönt att ha helg. Det är alltid skönt att ha helg.

Vi ska köpa en fåtölj som jag kan gunga runt i med min tjocka mage, och sen även med min tjocka kotte. Nu har vi bara en soffa som man ligger i, mycket skönt förut, men nu med foglossning - icke! Varje gång jag reser mig upp måste jag gå som en pensionär. Det vill säga väldigt långsamt, lite vaggande och ackompanjerad av små läten och stånkningar. Därför behöver vi nu en stor och skön fåtölj. Och det är lättare sagt än gjort. Antingen är fåtöljerna snygga eller så är de sköna. I några fall är de sköna och snygga, men då också dyra. Men oftast är de faktiskt bara fula, ibland även fula, osköna och dyra. Den vi har hittat är inte helt oful, men om jag var en annan fåtölj skulle jag nog inte gifta mig med den. Den är skön och lagom dyr (det vill säga inte billig). Dessutom kan man gunga och fälla upp fotstöd och fortsätta gunga, me like!

På söndag ska vi och kolla barnvagn en gång till. Vi har nästan bestämt oss, nu handlar det bara om hårdlift vs. liggdel. Några åsikter?


Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Öhhh, mjuklift??? Måste börja plugga in alla termer inser jag...

Postat av: mrspitepalt

Det heter nog hårdlift nu när jag tänker efter. Det är när man har en liten mjuk korgliknande grej med handtag som man sätter i sittvagnen, istället för att ha en liggvagnsdel. Så att man kan ta med sig bebisen lätt. BAra lyfta ur liften och of you go!

2008-01-11 @ 10:35:38
Postat av: Ewa

Å det blir så spännande att träffa dig nästa gång. Det är magiskt när folk ska ha barn tycker jag. Kram.

2008-01-14 @ 10:35:03
URL: http://www.kafferepet.wordpress.com
Postat av: Cars 2010

Merci for all the wonderful writings

2010-09-10 @ 10:03:00
URL: http://cars-2010.blog.ca
Postat av: Cars 2010

Merci for all the wonderful writings

2010-09-10 @ 10:03:23
URL: http://cars-2010.blog.ca

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits