Helgen som gått

Ännu en helg har flutit förbi. Vi gjorde inte så mycket, det bästa sättet att spendera en helg nästan. Fast i och för sig hann vi med en hel del. Fåtöljen inhandlades och om ungefär fyra veckor ska den levereras till vår dörr. Vi får väl se hur ungefärligt det blir. När den väl kommer tänker jag aldrig lämna den, och eftersom jag har graviditetskortet att spela ut så kommer jag kunna sitta i den hela tiden och Palten får ligga i soffan. Stackers Palten. Fast den dag han får foglossning, då får han också sitta i fåtöljen.

Vi var också hos pappa och hans sambo. Vilket betyder att man blir servad med fika, frukost och middag hela tiden och man behöver inte göra nåt. Mycket lyxigt! Som ett väldigt, väldigt billigt hotell. Dessutom hann vi med ett snabbt besök hos mormor, vilket innebar mer fika.

På söndagen åkte vi förbi en babyaffär och kollade vagn, så nu vet vi exakt vilken sort vi ska ha. Mycket bra. Sen var vi inne på Lindex och jag var bara tvungen att köpa en liten pyjamas. Fast Palten tycker vi ska vänta. Men en liten pyjamas måste man ju kunna få köpa. Det tycker i alla fall jag... och kotten!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Fy, jag hoppas jag slipper foglossningen. Alltså, att ha ont av den ;-) Att ha det är väl svårt att undvika..

Vad ska ni köpa för vagn? Vi funderar på en Bugaboo, tycker de verkar små och smidiga att köra omkring med i storstan...

Postat av: ally

vad mysigt (förutom delen med foglossning)! Du vet att du kommer att få en miljon frågor det närmaste ett och ett halvt året? Allt från inbjudningskort till hur man ska placera folk!
kram elin

2008-01-14 @ 17:13:17
Postat av: mrspitepalt

Skolfröken - ja, det är inte roligt. Nu har jag nog inte haft den värsta, värsta sorten, då kan man väl knappt gå. Men jag bävar inför de sista veckorna. Vi ska köpa en Brio Happy. Tycker den är fin och dessutom känns den ganska lättkörd. På nåt sätt känns det säkrare med en fyrhjuling än en trehjuling. Men jag vet alls om det stämmer.

Ally - jo, lite mysigt känns det allt. Men du har mysigt framför dig. Bröllopsplanering är härligt. Och ifall du INTE frågade skulle jag bli lite putt. Men måste ju få föra sina kunskaper vidare.

2008-01-14 @ 18:48:06
Postat av: Skolfröken

Håller med om trehjulingar, såg ett inslag på PLUS om såna, och det är tydligen rätt vanligt att det främre hjulet ramlar av (!).. En ryrhjuling blir det absolut, det är snyggare också.

Har kollat på Brio också, de är riktigt snygga de med!

2008-01-14 @ 19:25:28
URL: http://skolblogg.blogspot.com
Postat av: EWa

Jag tycker också det. Att man ska få köpa saker alltså. Kanske en liten bil och en björn eller så även.

2008-01-14 @ 20:19:08
URL: http://www.kafferepet.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits